Grote Beurt 340 DL
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-06-2007 16:22 #626146
door V300 register
Grote Beurt 340 DL is gemaakt door V300 register
Hallo,
Ik heb sinds erg kort een 340DL ('83). Ben er erg blij mee
Nu wil ik graag een grote beurt laten doen. Weet er iemand in de omgeving van Venlo een adres die dit budgettair verantwoord kan doen, of is er iemand van deze club die bereid is om in Venlo deze klus te klaren? Mijn budget: Max. Eur. 200,00 -- Ik heb zelf twee linkerhanden, reken niet op mijn hulp, ik zal in ieder geval wel voor koffie zorgen
klachten nu: Auto loopt niet mooi stationair, en auto zou iets gemakkelijker mogen starten.
Reacties hoor ik graag!
Maurice.
Ik heb sinds erg kort een 340DL ('83). Ben er erg blij mee

Nu wil ik graag een grote beurt laten doen. Weet er iemand in de omgeving van Venlo een adres die dit budgettair verantwoord kan doen, of is er iemand van deze club die bereid is om in Venlo deze klus te klaren? Mijn budget: Max. Eur. 200,00 -- Ik heb zelf twee linkerhanden, reken niet op mijn hulp, ik zal in ieder geval wel voor koffie zorgen

klachten nu: Auto loopt niet mooi stationair, en auto zou iets gemakkelijker mogen starten.
Reacties hoor ik graag!
Maurice.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-06-2007 16:46 #673306
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Grote Beurt 340 DL
Ik kan je aanraden toch zelf de handen uit de mouwen te steken. Het is allemaal makkelijker dan het lijkt. Scheelt ook aanzienlijk in de kosten. Anders zijn er binnen de club wel een aantal adressen bekend waar je voordeling uit bent, maar meestal moet je dan wel meehelpen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 9
24-06-2007 17:10 #673307
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Grote Beurt 340 DL
Maurice, wat voor punten moeten er dan gebeuren, voor de grote beurt? Een normale garage berekend minimaal ?200,- maar dan moeten ze ook echt niets hoeven doen. Het is incl. APK, dus je moet ervoor zorgen dat de wagen ??k (of vooral) APK-klaar is. Het niet mooi stationair lopen is vermoedelijk een euvel met de carburateur. Op dit forum is daarover ontzettend veel te vinden, en het is zelf allemaal echt makkelijk te verhelpen. Het meeste althans. Lees ook eens de Wiki, daar staat ook e.e.a..
Het is vaak een kwestie van de kap opendoen, en dan denkt men wow... ik weet niet aar dat allemaal voor is hoor. Maar als je gewoon zegt: ik probeer het! Dan kom je een heel eind. Als je dan, tijdens je wekzaamheden, ergens tegenaanloop, kun je je probleem weer hier op het forum plaatsen. Zo kom je er wel hoor! En je bent ontzettend trots op jezelf hoor, als je dat soort kleine dingetjes zelf voor elkaar kunt krijgen.
Zelf bezit ik sinds iets minder dan een half jaar een 300, inmiddels m'n tweede al. Ik rijd al 3 jaar v300, en beetje bij beetje begrijp ik de auto beter. Ik heb een half jaar terug een boek gekocht, 2e hands, van shell: Hoe werkt een auto. Een prehistorisch boek uit 1985 ofzo, bijna kinderlijk geschreven. Dus geen moeilijke termen, duidelijke uitleg. Dan begrijp je al veel en veel meer van je auto. Sindsdien ben ik er steeds mee bezig;)
Er zijn op dit forum vast wel een paar liefhebbers die je hierbij willen helpen, maar dan wordt er wel wat hulp van jou verwacht. Anders kun je hem beter naar de garage brengen. Je hoeft er echt niet veel van te weten, als je maar laat zien dat je je er enigzins in verdiept hebt en dan je in ieder geval je best hebt gedaan. Die liefhebbers vinden het immers ook leuk om jou wat te leren, dus probeer het in ieder geval...
Het is vaak een kwestie van de kap opendoen, en dan denkt men wow... ik weet niet aar dat allemaal voor is hoor. Maar als je gewoon zegt: ik probeer het! Dan kom je een heel eind. Als je dan, tijdens je wekzaamheden, ergens tegenaanloop, kun je je probleem weer hier op het forum plaatsen. Zo kom je er wel hoor! En je bent ontzettend trots op jezelf hoor, als je dat soort kleine dingetjes zelf voor elkaar kunt krijgen.
Zelf bezit ik sinds iets minder dan een half jaar een 300, inmiddels m'n tweede al. Ik rijd al 3 jaar v300, en beetje bij beetje begrijp ik de auto beter. Ik heb een half jaar terug een boek gekocht, 2e hands, van shell: Hoe werkt een auto. Een prehistorisch boek uit 1985 ofzo, bijna kinderlijk geschreven. Dus geen moeilijke termen, duidelijke uitleg. Dan begrijp je al veel en veel meer van je auto. Sindsdien ben ik er steeds mee bezig;)
Er zijn op dit forum vast wel een paar liefhebbers die je hierbij willen helpen, maar dan wordt er wel wat hulp van jou verwacht. Anders kun je hem beter naar de garage brengen. Je hoeft er echt niet veel van te weten, als je maar laat zien dat je je er enigzins in verdiept hebt en dan je in ieder geval je best hebt gedaan. Die liefhebbers vinden het immers ook leuk om jou wat te leren, dus probeer het in ieder geval...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-06-2007 20:38 #673318
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Grote Beurt 340 DL
Doeke, anderen,
Dank voor de reactie. Ik ben inderdaad ook best bereid om wat bij te leren. Bougies en bougiekabels heb ik vorige week inderdaad zelf vervangen. Starten is iets gemakkelijker daardoor geworden, echter ik weet zeker dat het mooier kan. De vorige eigenaar ken ik niet. De auto heeft 65000 op de teller (op de teller... wat hij echt heeft gelopen weet ik niet (trendbreuk bij NAP)), maar ik verwacht dat er de laatste paar jaar geen beurtjes gedaan zijn.
Ik hoop dat ik iemand bereid vindt om te helpen die beurt te doen, uiteraard vergoed ik alle kosten - en wat extra's natuurlijk. Ik vind het ook niet erg om naar een garage te gaan, maar in de trant van wat Doeke zegt- het wordt dan als ik 200 euro wil uitgeven 198 euro voor arbeid en 2 euro aan onderdelen. Liever betaal ik een hobbyist 100 euro arbeid, en die mag dan voor 100 euro aan de benodigde onderdelen samen met mij inkopen.
Een carburateur afstellen vind ik bijvoorbeeld eng. Ik ben bang dat ik meer stuk maak dan dat ik verbeter als ik zelf ga klussen. Wat ik nu merk is dat ik met mijn linkse voet moet remmen, want anders slaat de motor uit bij het stoplicht. Geen veilige situatie, maar ook niet goed voor de koppelingsplaten (als die hier al in zitten...?) Wat er allemaal moet gebeuren en/ of vervangen moet worden weet ik niet. Auto is reeds APK-klaar, ik heb twee weken geleden APK gedaan toen ik de auto kocht. Zo wist ik zeker dat het veilig was ermee naar huis te rijden
In ieder geval ben ik helemaal in mijn element met mijn super-volvo; ben er van overtuigd dat met wat geklus deze auto nog vele kilometers mee kan.
Groet, Maurice.
Dank voor de reactie. Ik ben inderdaad ook best bereid om wat bij te leren. Bougies en bougiekabels heb ik vorige week inderdaad zelf vervangen. Starten is iets gemakkelijker daardoor geworden, echter ik weet zeker dat het mooier kan. De vorige eigenaar ken ik niet. De auto heeft 65000 op de teller (op de teller... wat hij echt heeft gelopen weet ik niet (trendbreuk bij NAP)), maar ik verwacht dat er de laatste paar jaar geen beurtjes gedaan zijn.
Ik hoop dat ik iemand bereid vindt om te helpen die beurt te doen, uiteraard vergoed ik alle kosten - en wat extra's natuurlijk. Ik vind het ook niet erg om naar een garage te gaan, maar in de trant van wat Doeke zegt- het wordt dan als ik 200 euro wil uitgeven 198 euro voor arbeid en 2 euro aan onderdelen. Liever betaal ik een hobbyist 100 euro arbeid, en die mag dan voor 100 euro aan de benodigde onderdelen samen met mij inkopen.
Een carburateur afstellen vind ik bijvoorbeeld eng. Ik ben bang dat ik meer stuk maak dan dat ik verbeter als ik zelf ga klussen. Wat ik nu merk is dat ik met mijn linkse voet moet remmen, want anders slaat de motor uit bij het stoplicht. Geen veilige situatie, maar ook niet goed voor de koppelingsplaten (als die hier al in zitten...?) Wat er allemaal moet gebeuren en/ of vervangen moet worden weet ik niet. Auto is reeds APK-klaar, ik heb twee weken geleden APK gedaan toen ik de auto kocht. Zo wist ik zeker dat het veilig was ermee naar huis te rijden

In ieder geval ben ik helemaal in mijn element met mijn super-volvo; ben er van overtuigd dat met wat geklus deze auto nog vele kilometers mee kan.
Groet, Maurice.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 7
24-06-2007 21:19 #673323
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Grote Beurt 340 DL
Ik ben er op meestal op zondag en dinsdag. Locatie 4554 PD 12 (Landhorst aan de Grote Baan/Middenpeelweg bij Venhorst). Mag je hem bij mij op de brug zetten. Quartz 7000 halfsynthetische olie heb ik in voorraad. Eventueel ook oliefilter/luchtfilter/Remmen/remslangen/stuurkogels/fuseekogels heb ik nieuw op voorraad. En lekkere koffie of thee....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-06-2007 21:25 #673324
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Grote Beurt 340 DL
En nog een aantal andere leuke Volvo's

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 7
24-06-2007 21:39 #673326
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Grote Beurt 340 DL
Thanks. De postcode is overigens 5445 PD 12
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets