Olie vervangen diff en versnellingsbak
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-06-2007 18:43 #626097
door V300 register
Olie vervangen diff en versnellingsbak is gemaakt door V300 register
Hallo mensen,
M'n differentieel is nogal zweterig maar ik vind geen druppels olie onder m'n auto ofzo. Ook rijdt hij lekker en hoor ik geen rare geluiden.
Maar van de zomer wil ik naar Noorwegen rijden en dus lijkt het me wel verstandig om de olie van het diff en dan ook maar gelijk de olie van de versnellingsbak te vervangen. Maar waar zitten de pluggen?
Heeft iemand wellicht een tekeningetje of een foto hiervan en welke soorten olie moet ik gebruiken en hoeveel?
Ik hoor het wel, alvast bedankt
M'n differentieel is nogal zweterig maar ik vind geen druppels olie onder m'n auto ofzo. Ook rijdt hij lekker en hoor ik geen rare geluiden.
Maar van de zomer wil ik naar Noorwegen rijden en dus lijkt het me wel verstandig om de olie van het diff en dan ook maar gelijk de olie van de versnellingsbak te vervangen. Maar waar zitten de pluggen?
Heeft iemand wellicht een tekeningetje of een foto hiervan en welke soorten olie moet ik gebruiken en hoeveel?
Ik hoor het wel, alvast bedankt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-06-2007 21:43 #672105
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Olie vervangen diff en versnellingsbak
Achter onder je auto, ga mij vergeven dat ik het wat onkundig ga forumuleren, zit dat blok tussen je wielen. Als ik onder mijn auto sta met mijn neus naar de voorkant zit er links van dat blok een kop van een bout. Beetje in het midden. Deze maak je los en je steekt je vinger er in. Iets naar beneden en wanner er olie op zit is het ok?. Olie die je bijna niet ziet. Hier in hoort ATF olie.
Ik kan je geen antwoord geven over het diff. Maar dit hoeft naar mijn mening bijna nooit te worden vervangen. Het controleren hoort echter wel om de 20.000 km te gebeuren.
Ik kan je geen antwoord geven over het diff. Maar dit hoeft naar mijn mening bijna nooit te worden vervangen. Het controleren hoort echter wel om de 20.000 km te gebeuren.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-06-2007 11:35 #672143
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Olie vervangen diff en versnellingsbak
Die olie vervangen kan ?cht geen kwaad, waarschijnlijk is dat zelden of nooit gebeurd, dus als je toch daarnaar gaat kijken... Gewoon nieuwe erin! Kun je ook weer met een gerust geweten de toch ondernemen

Moderators: Mark Smeets