Radiateur voor 340 1.4 aut. '91?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2007 23:26 #669311
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Radiateur voor 340 1.4 aut. '91?
Ik heb goede dikke radiateurs liggen. Normaal 50 euro, maar voor deze meneer wil ik hem wel naar 40 doen. Clubleden krijgen natuurlijk hierop nog korting.
Overigens kan ik adviseren om gelijk ook de slangen (met name van en naar de carberateur en die van de waterpomp naar de kachel, die loopt over de motor heen, te controleren.
Doe aub niet zuinig en zet er weer goede slangklemmen op. Staat ook een stuk verzorgder.
Overigens ook een leuk moment om het systeem even door te spoelen. Zie hiervoor de discussie bij het topic over roest onder de radiator. Dat kun je gelijk ook controleren en eventueel herstelwerk voor (laten) doen.
Overigens kan ik adviseren om gelijk ook de slangen (met name van en naar de carberateur en die van de waterpomp naar de kachel, die loopt over de motor heen, te controleren.
Doe aub niet zuinig en zet er weer goede slangklemmen op. Staat ook een stuk verzorgder.
Overigens ook een leuk moment om het systeem even door te spoelen. Zie hiervoor de discussie bij het topic over roest onder de radiator. Dat kun je gelijk ook controleren en eventueel herstelwerk voor (laten) doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-05-2007 23:49 #669317
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Radiateur voor 340 1.4 aut. '91?
dat was ik effe vergeten.. de slangen..
(ik heb nog steeds geen vraagbaak tegengekomen
maar nu heb ik een excuus om morgen die motorkap nog eens open te zetten
)
Jullie spreken over dikke en dunne radiators, maar kunnen jullie er ook echt grotere radiators in zetten, bv 30cm vs. 50cm breed enzo?
Want dan kan natuurlijk wel de slang tekort zijn, of die krijgt dan een rare draai en de buis wordt afgeklemt..
(ik heb nog steeds geen vraagbaak tegengekomen

Jullie spreken over dikke en dunne radiators, maar kunnen jullie er ook echt grotere radiators in zetten, bv 30cm vs. 50cm breed enzo?
Want dan kan natuurlijk wel de slang tekort zijn, of die krijgt dan een rare draai en de buis wordt afgeklemt..

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-05-2007 12:05 #669344
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Radiateur voor 340 1.4 aut. '91?
nee zulke verschillen zijn er in de laatste bouwjaren (de meest voorkomende op de sloop) niet.
in de oudste 340's en 343/345 heb je wel een veel kleinere radiator, en die past inderdaad niet voor een jonge 340, maar die kleine radiator komt dus niet zoveel voor en je ziet het gelijk dat het een heel ander 'beest' is
in de oudste 340's en 343/345 heb je wel een veel kleinere radiator, en die past inderdaad niet voor een jonge 340, maar die kleine radiator komt dus niet zoveel voor en je ziet het gelijk dat het een heel ander 'beest' is

Moderators: Mark Smeets