360 Radiateur in 340?
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb een nieuwe radiateur gekocht. En dat blijkt een dikkere radiateur te zijn als mijn oude. Nu is het zo dat de rest van de maten wel kloppen. En volgens mij is dit gewoon een 360 radiateur. Hij is goed te plaatsen in de 340. Ik moet alleen de ophang rubbers aanpassen op de nieuwe breedte.
Ik vroeg mij af geeft dit niet verdere problemen bij het rijden. De auto zal nu wel goed gekoeld worden. OF kan dit echt niet??
Groeten No?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Je hebt met een grotere in de zomer wel iets minder kans op oververhitting in de file.
- V300 register
- Verbannen
-
Frans;24003 schreef : De 340 radiateur kent 2 soorten. Een ervan is iets dikker. Maar past wel. De 360 radiator past niet in de 340. Dus je hebt volgens mij de iets dikkere voor de 340. Als alles past, stekkertje, slangen, moet hij het doen.
Oke dan heb ik de dikkere 340 radiateur. Ik moest de rubbers dan de dunnere radiateur aanpassen. dat is inmiddels gelukt.
- V300 register
- Verbannen
-
bodejodel;24010 schreef : Hoe groot je radiateur ook is, als je thermostaat goed werkt blijft je motor even warm/koud als met een kleinere (niet te kleine) radiator.
Je hebt met een grotere in de zomer wel iets minder kans op oververhitting in de file.
Oke Bedankt. Ik vervang bij het vervangen van mijn radiateur gelijk de theromostaat, de temp sensor en de temp schakellaar voor de fan.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
noot20;24014 schreef : Oke dan heb ik de dikkere 340 radiateur. Ik moest de rubbers dan de dunnere radiateur aanpassen. dat is inmiddels gelukt.
Ik had de rubbers zo voor je liggen.

- V300 register
- Verbannen
-
Bedankt Erik alleen je woont een beetje verweg. Ik woon namelijk in Sassenheim bij Leiden. Ik heb de rubbers zelf aangepast en op maat gemaakt. Was best wel even wat werk.
Grt Noe