- Berichten: 7
1400 injectie motor
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Heeft iemand daar ervaring mee of een idee over.
Morgen ben ik weer in mijn werkplaats (5445 PD 12: 0630826391)
P.s. ik heb nog een paar nieuwe gasveren liggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
denk dat het een lastig verhaal word om injectie op een 1400 te maken. Denk dat je meer problemen gaat krijgen dan dat je een nieuwe carb van de sloop ophaalt en die er op schroeft.
Succes!
Grt Noe
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;21252 schreef : Met al die problemen van de carbarateurs vraag ik me af hoeveel werk het is om de 1400 carb. motor om te bouwen tot injectiemotor.
Heeft iemand daar ervaring mee of een idee over.
Morgen ben ik weer in mijn werkplaats (5445 PD 12: 0630826391)
P.s. ik heb nog een paar nieuwe gasveren liggen.
bedoel je daarmee dat je in landhorst bent?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar deze problemen had ik ook met de carb. Ik heb hem eraf gehaald, goed schoongemaakt van binnen en buiten, goed de kanaaltjes door geblazen en het dekseltje vast gezet met iets langere boutjes en aan de onderkant stopmoertjes op gezet, deze trilt nooit meer los:)
En wat betreft het bevriezen bij lagere temperaturen goed zorgen dat de lucht voorverwarming in orde is. De slang nog heel en dat de aansluitingen goed zijn, en dat het thermostatisch huisje nog goed werkt en je hebt nooit problemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Bedankt voor jullie reacties,
Een injectie loopt meestal zuiniger. Bovendien vinden heel veel mensen en choke maar lastig. Een automatische choke kan, maar dat vind ik half werk.
Een injectie op een 1700 bouwen vind ik interessant. Ik heb iemand waarvoor ik de auto repareer met een 1700 motor. Voor haar zal dat een hele verbetering zijn. Hij loopt nu prima, maar dan nog beter (en zuiniger). Misschien kan iemand me daarbij assisteren, dan hoef ik niet opnieuw het wiel uit te vinden.
Ik ben idd vandaag-vanmiddag ook in Landhorst. Gisteren ook. Lekker die paasdagen: heerlijk aan het werk, in het zonnetje zitten etc. Terwijl veel mensen zich het delirium drinken ben ik ontspannen bezig in mijn werkplaats. Clubleden zijn in ieder geval welkom.
|Groet,
|Erik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De 1.7 is zelfs met multipoint geleverd in de R5 GTE. Je zit dan op ruim 90 pk.
Programmeerbare ECU kan ook nog, zit eraan te denken voor m'n 343.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

oa in de renault 9 en 11.
bijbehorende inlaatspruitstukken zijn helaas extreem zeldzaam.
een 1700 injectie moet mogelijk zijn. wel heb je grote problemen met het inlaatspruitstuk (dit loopt over het klepdeksel, en dan richting de koppeling -dus bij v300 richting schutbord-)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Met de monopoint injector er bij.
Je moet wel een beetje hobbyen om de uitlaat passend te krijgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
maar je moet er wat voor over hebben om een blok te krijgen die nog geen 5000 heeft gelopen

nou durf ik te wedden dat er een heel gevoelig verhaal achter dat blokje zit...
meneer is gewoon wezen crossen met een nieuwe auto, en t is totaaal verkeerd gegaan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.