340 op 3 pootjes
- V300 register
- Verbannen
-
maar ik heb gelijk een vraag over mijn volvo 340.
Sinds een paar dagen loopt hij op 3 pootjes,:confused:
natuurlijk ben ik zelf al op zoek gegaan,
We hebben een vonk en een nieuwe bougie,
de bougie is ietwat nat geslagen niet zeiknat...
en naar mijn idee hebben we ook compressie genoeg.
Wat zou het probleem nog kunnen zijn?
Ik zat te denken aan een lekke inlaat pakking?
hoe zou ik dit kunnen controleren?
alvast bedankt,
grts arjen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
zundappje;19582 schreef : I
Sinds een paar dagen loopt hij op 3 pootjes,:confused:
grts arjen
Ik neem aan dat je bedoelt dat hij op 3 cilinders loopt.
Ik zou kijken naar je verdelerkap en rotor of die goed is. Controleer de bougie kabels of die goed zijn. En als hij dan nog niet wil kun je de ontstekingsunit vervangen. Misschien is daar iets in kappot.
Ik las ook dat je koppaking lekt, misschien moet je die eerst vernieuwen. Wel kop laten vlakken.
succes.
Grt Noe
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
zundappje;19582 schreef : We hebben een vonk en een nieuwe bougie,
de bougie is ietwat nat geslagen niet zeiknat...
en naar mijn idee hebben we ook compressie genoeg.
Er is dus een vonk..... dus geen reden om de ontstekingsunit te vervangen.....
Ik zou eerst beginnen met de koppakking en ondertussen kijken of je wat tegenkomt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
bedankt voor de reacties tot nu toe,
ik denk omdat er een vonk is er geen rede is tot het vervangen van delen van de ontsteking? Of zou het kunnen doordat bijvoorbeeld de verdeelkap niet goed meer functioneert de vonk op een verkeerd tijdstip word gegeven?
Verder moet ik er bij vertellen dat het op 3poten gaan lopen (3 cilinders dus

Daarom wil ik het ontstekinggedeelte zeker niet uitsluiten.
grts arjen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
de kans dat je nu een lekkage tussen de spruitstukken en de cilinderkop hebt is vrij groot...
dit ZOU een oorzaak kunnen zijn.
meestal gaat een blok wat verder mechanisch wel in orde is op wat hogere toeren wel weer netjes lopen als er een kleine vacuumlek is, en merk je het dus alleen bij lage deellast of stationair.
een simpele test voor lekkages is om wat te sprayen met een spuitbus met brandbaar spul. WD40 of remmenreiniger is daar wel geschikt voor.
niet al teveel op je uitlaatpakking spuiten

mocht dit niets opleveren is de volgende stap, het nogmaals checken van de klepspeling (speling kleiner dan 0 = klep blijft open staan)
en mocht dat goed blijken te zijn, toch een compressie meting doen!
het ZOU zomaar eens kunnen dat de pakking er toch weer tussenuit gekomen is...
(gecheckt op borrelen in koelvloeistoftankje?)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
ook op hogere toeren doet hij nog maar 3 cilinders,
het loopt gewoon beroerd.
Kleppen zal ik idd eens na kijken wie weet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
bartbrom82;19632 schreef : Zucht... liep mijn 44 maar op 3 pootjes
Hahahahaha, hij is fijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.