petrol booster - zin of onzin?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2007 11:08 #625667 door V300 register
petrol booster - zin of onzin? is gemaakt door V300 register
Tijdens het sleutelen aan mijn 340 viel het me op dat er een of andere 'magische doos' aan de brandstofleiding zat, daar waar hij de carb ingaat. Op het label stond 'petrol booster'. Het doosje was nergens op aangesloten, enkel met een tiewrapje om de leiding gebonden.

Uit nieuwsgierigheid maar eens gaan zoeken wat dat zou moeten doen. Echt veel heb ik niet gevonden. Wel kwam ik erachter dat het niets anders is dan een stel magneetjes. Dit zou de 'lading' van de brandstof veranderen waardoor het verbruik minder zou moeten worden.

Nou ben ik redelijk skeptisch aangelegd, en daarom heb ik er een hard hoofd in dat dit ook maar *iets* bijdraagt. Er is geen enkel artikel te vinden wat aantoont dat het iets zou moeten uitmaken. Bovendien is er in ongelode benzine volgens mij ook niets wat uberhaupt magnetiseerbaar is.

Ik vroeg me daarom af of die petrol booster af-fabriek in de volvo's gemonteerd zijn. Ik zie ze nl. op meerdere foto's terug. Is er daarnaast iemand die ook daadwerkelijk een merkbaar effect heeft geconstateerd voor en na montage?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2007 12:48 #661229 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic petrol booster - zin of onzin?
Ik zou niet weten waar je het over hebt. Maar wat belangrijker is, we hebben er in het forum of onder elkaar nooit over gehad. En ik ben al wat jaartjes lid. Ik kan het ook niet voor de geest halen. Maar goed, niet belangrijk dus.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2007 11:27 #661254 door V300 register
Dit klinkt een beetje als dat kastje wat een tijdje geleden in het nieuws was. Zag ik volgens mij bij Kassa op tv. Je auto zou zuiniger gaan lopen, maar het bleek niet te werken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2007 14:36 #661259 door V300 register
goh, verwonderlijk :lol:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2007 21:02 #661293 door V300 register
Hmm ik heb dat dingetje niet iniedergeval.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC