Afstelling choke
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2005 21:15 #625252
door V300 register
Afstelling choke is gemaakt door V300 register
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2005 21:20 #654074
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afstelling choke
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2005 21:26 #654075
door V300 register
waar meet je die spleet? moet aan de onderkant van de klep he ;-)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-12-2005 22:08 #654076
door V300 register
gemeten met een boortje=4,5 mm
heb net nog even gekeken maar de slag die de vacuumdoos kan maken wordt bepaald door het veertje aan de andere kant van de carburateur als ik dat goed gezien heb.
en als ik de text(olislager) goed begrijp moet bij volledig uitgetrokken choke de klep net niet helemaal dicht staan (4mm gemeten aan de bovenzijde).
Als dat zo zou zijn kan de "pneumatische choke de klep ook verder open trekken.
Begrijp alleen niet goed hoe ik die bij kan stellen anders dan met een vulring maar dan ONDER het hefboompje maar dat beperkt de slag van het veertje en dus de slag van de pneumatische choke.
weet iemand of de chokeklep normaliter helemaal dicht gaat zoals op de foto of moet dat niet?
heb net nog even gekeken maar de slag die de vacuumdoos kan maken wordt bepaald door het veertje aan de andere kant van de carburateur als ik dat goed gezien heb.
en als ik de text(olislager) goed begrijp moet bij volledig uitgetrokken choke de klep net niet helemaal dicht staan (4mm gemeten aan de bovenzijde).
Als dat zo zou zijn kan de "pneumatische choke de klep ook verder open trekken.
Begrijp alleen niet goed hoe ik die bij kan stellen anders dan met een vulring maar dan ONDER het hefboompje maar dat beperkt de slag van het veertje en dus de slag van de pneumatische choke.
weet iemand of de chokeklep normaliter helemaal dicht gaat zoals op de foto of moet dat niet?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-12-2005 22:30 #654077
door V300 register
je meet hem wel ongeveer op de goede manier. als er geen vacuum is kan de klep inderdaad helemaal dicht.
je moet het schroefje onderaan het vacuumdoosje uitdraaien, zodat de hefboom verder kan.
gewoon doorheen prikken, als er een seal zit.
je moet het schroefje onderaan het vacuumdoosje uitdraaien, zodat de hefboom verder kan.
gewoon doorheen prikken, als er een seal zit.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-12-2005 21:47 #654078
door V300 register
Zal dat proberen.
Maar denk dat ik eerst de chokeklepopening moet afstellen begrijp alleen de text niet zo goed .
Druk de klep tegen de aanslag: is dat duw de klep terug zodat de veer tussen 1 en 2 helemaal ingedrukt wordt?en meet dan opening A? in dat geval begrijp ik de beschrijving maar de tekening suggereerd duwen andere kant op.
Maar denk dat ik eerst de chokeklepopening moet afstellen begrijp alleen de text niet zo goed .
Druk de klep tegen de aanslag: is dat duw de klep terug zodat de veer tussen 1 en 2 helemaal ingedrukt wordt?en meet dan opening A? in dat geval begrijp ik de beschrijving maar de tekening suggereerd duwen andere kant op.
Moderators: Mark Smeets