Luchtfilter en bougies
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-12-2005 21:02 #625246
door V300 register
Luchtfilter en bougies is gemaakt door V300 register
Hoe kan ik zien wanneer ik mijn luchtfilter moet vervangen? Is dit gewoon een kwestie van schroef los draaien, klemmen los, nieuwe erin en weer dicht schroeven? Of zie ik nu iets over het hoofd?Zijn nieuwe luchtfilters te nog te koop bij Brezan of moet ik ze via de Volvo dealer bestellen?
Mijn 340 uit 86 loopt op dit moment stationair als een bakfiets, slaat bijna af en schud erover als die stationair loopt. Heb hem nu maar iets harder stationair gezet zodat die niet afslaat maar dat is een noodoplossing.
Morgen ga ik er nieuwe bougies inzetten is het plan.
Volgens de vraagbaak moeten er de volgende in:
Volvo 273588-4
Bosch W8DC
Champion N9Y
Champion N9YC
Electrodeafstand 0,55-0,65 ueh moet ik dat zelf instellen of komen ze zo uit de doos(waar ik van uit ging....)
In elk geval is dit ook gewoon een kwestie van oude eruit, nieuwe erin zonder bijzonderheden?
Mijn 340 uit 86 loopt op dit moment stationair als een bakfiets, slaat bijna af en schud erover als die stationair loopt. Heb hem nu maar iets harder stationair gezet zodat die niet afslaat maar dat is een noodoplossing.
Morgen ga ik er nieuwe bougies inzetten is het plan.
Volgens de vraagbaak moeten er de volgende in:
Volvo 273588-4
Bosch W8DC
Champion N9Y
Champion N9YC
Electrodeafstand 0,55-0,65 ueh moet ik dat zelf instellen of komen ze zo uit de doos(waar ik van uit ging....)
In elk geval is dit ook gewoon een kwestie van oude eruit, nieuwe erin zonder bijzonderheden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-12-2005 23:18 #653962
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Luchtfilter en bougies
de bougies die je kunt gebruiken, die nog wel te koop zijn;
NGK BP6ES
ook mag
NGK BPR6ES (ontstoord)
de elektrode afstand van die dingen is standaard ongeveer goed.
het luchtfilter vervangen is niks moeilijker dan jij omschrijft. universeelhandel heeft ze nog wel lijkt me... (zelfs voor de 343 zijn ze nog te koop!)
het slecht stationair lopen kan verschillende oorzaken hebben. wat doet de motor als je de bergrem aanzet of herhaaldelijk hard op de rem trapt??
Groetjes Wouter
NGK BP6ES
ook mag
NGK BPR6ES (ontstoord)
de elektrode afstand van die dingen is standaard ongeveer goed.
het luchtfilter vervangen is niks moeilijker dan jij omschrijft. universeelhandel heeft ze nog wel lijkt me... (zelfs voor de 343 zijn ze nog te koop!)
het slecht stationair lopen kan verschillende oorzaken hebben. wat doet de motor als je de bergrem aanzet of herhaaldelijk hard op de rem trapt??
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2005 13:55 #653963
door V300 register
Hallo Wouter,
Bedankt voor je tips. Ik heb nu 4 nieuwe bougies erin, nieuw luchter en nieuwe bougiekabels met een kabel naar ??? zat ook in deelfde doos.
In elk geval nu slaat die nog steeds bijna af. Hij houdt hem net aan de praat, ook was gisteren het motorblok daarbij heftig aan het schudden, heb hem daarna iets hoger stationair laten lopen en nu is het minder, maar nog slaat die bijna af.
De bergrem werkt bij mij niet als ik de knop omzet en je schrijft wat gebeurd er als je herhaaldelijk hard op de rem trapt. Moet dit bij stilstand of bij rijden en wat moet er dan gebeuren?
Ook schrijf je ergens op het forum:"toerental is hoog(en ook direct afremmen op de motor als je het gas loslaat) is voor de ervaren variorijder onmiddelijk duidelijk" Je snapt hem al ik ben geen ervaren vario rijder en mij is het niet duidelijk.........
Groet,
Richard
Bedankt voor je tips. Ik heb nu 4 nieuwe bougies erin, nieuw luchter en nieuwe bougiekabels met een kabel naar ??? zat ook in deelfde doos.
In elk geval nu slaat die nog steeds bijna af. Hij houdt hem net aan de praat, ook was gisteren het motorblok daarbij heftig aan het schudden, heb hem daarna iets hoger stationair laten lopen en nu is het minder, maar nog slaat die bijna af.
De bergrem werkt bij mij niet als ik de knop omzet en je schrijft wat gebeurd er als je herhaaldelijk hard op de rem trapt. Moet dit bij stilstand of bij rijden en wat moet er dan gebeuren?
Ook schrijf je ergens op het forum:"toerental is hoog(en ook direct afremmen op de motor als je het gas loslaat) is voor de ervaren variorijder onmiddelijk duidelijk" Je snapt hem al ik ben geen ervaren vario rijder en mij is het niet duidelijk.........
Groet,
Richard
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2005 14:44 #653964
door V300 register
laat eerst Koen Schouten er maar eens naar kijken!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2005 15:31 #653965
door V300 register
ben ik dat???
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2005 15:37 #653966
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2005 15:37 #653967
door V300 register
Qua namen lijkt dat er verdacht veel op......
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2005 15:38 #653968
door V300 register
morgen om half 1 's middags?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2005 15:41 #653969
door V300 register
Hartstikke mooi! Waar moet ik naar toe komen Koen?
Wouter, klopt het dat ik nog een of ander inlog krijg per mail? Het forum wil me anders niet binnen laten....
Wouter, klopt het dat ik nog een of ander inlog krijg per mail? Het forum wil me anders niet binnen laten....
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2005 15:41 #653970
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Luchtfilter en bougies
De rem moet je intrappen terwijl je stilstaat. Het toerental moet dan iets veranderen. Voor zover ik me herinner moet het iets verlagen.
Is dat probleem met het stationair lopen als een bakfiets niet te verwijten aan de carburateur die losgetrilt is? Ik heb lang niemand meer over dit probleem gehoord, maar dit lijkt er toch wel op.
Is dat probleem met het stationair lopen als een bakfiets niet te verwijten aan de carburateur die losgetrilt is? Ik heb lang niemand meer over dit probleem gehoord, maar dit lijkt er toch wel op.
Moderators: Mark Smeets