Temperatuur metertje
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-05-2004 22:37 #646603
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Temperatuur metertje
Hi Wouter en Paul,
Alvast bedankt voor de tips!
Heb vandaan even gekeken. Zag inderdaad een sensor op de radiateur, dacht even dat dit de sensor was voor de temp. meter. Niet dus blijkt. Op de pomp zelf heb ik nog geen sensor ontdekt. Wel zit er boven aan de voorkant van het motorblok een gele draad op een sensor (vierkant blokje). Maar is dit dan van de watertemp? Lijkt me niet logisch hoewel? Ik ben wel geen monteur maar probeer mijn logische verstand te gebruiken bij het opknappen.
Ik zal de sensor nog wel checken!
Vandaag ook nog het draadje van de handremgemaakt. Logisch dat deze eens stukgaat zoals het gemaakt is. Maar goed weer 2 lichtjes erbij op mijn klok. Het was trouwens de eerste keer in 6 jaar dat ik ze zag branden! Gelukkig waren de lampjes zelf niet stuk in de klok. Anders kon ik hem er weer uithalen.
Tip: als de meters niet meer 'rood' zijn gewoon bijtippen met een watervaste stift. Ziet er nu weer erg tof uit! (Stoerder dan origineel met oranje).
Ik kan ook weer met verlichting mijn peuk aftikken, best handig merk ik nu. Dat ik al die jaren zonder kon haha.
Was op de sloop vandaag trouwens. Paar 340 met klokkenhuis (nieuw type met lampjes boven meters). Ze vroegen er E20,- voor. Maar ik vind mijn klokkenhuis met vierkantje lampjes toch mooier (met zwart papier afgeplakte lege lelijke klok).
- De boel onder de motorkap is trouwens erg smerig. Kan het kwaad (overal) met een hogedrukspuit overheen te spuiten?
Alvast bedankt voor de tips!
Heb vandaan even gekeken. Zag inderdaad een sensor op de radiateur, dacht even dat dit de sensor was voor de temp. meter. Niet dus blijkt. Op de pomp zelf heb ik nog geen sensor ontdekt. Wel zit er boven aan de voorkant van het motorblok een gele draad op een sensor (vierkant blokje). Maar is dit dan van de watertemp? Lijkt me niet logisch hoewel? Ik ben wel geen monteur maar probeer mijn logische verstand te gebruiken bij het opknappen.
Ik zal de sensor nog wel checken!
Vandaag ook nog het draadje van de handremgemaakt. Logisch dat deze eens stukgaat zoals het gemaakt is. Maar goed weer 2 lichtjes erbij op mijn klok. Het was trouwens de eerste keer in 6 jaar dat ik ze zag branden! Gelukkig waren de lampjes zelf niet stuk in de klok. Anders kon ik hem er weer uithalen.
Tip: als de meters niet meer 'rood' zijn gewoon bijtippen met een watervaste stift. Ziet er nu weer erg tof uit! (Stoerder dan origineel met oranje).
Ik kan ook weer met verlichting mijn peuk aftikken, best handig merk ik nu. Dat ik al die jaren zonder kon haha.
Was op de sloop vandaag trouwens. Paar 340 met klokkenhuis (nieuw type met lampjes boven meters). Ze vroegen er E20,- voor. Maar ik vind mijn klokkenhuis met vierkantje lampjes toch mooier (met zwart papier afgeplakte lege lelijke klok).
- De boel onder de motorkap is trouwens erg smerig. Kan het kwaad (overal) met een hogedrukspuit overheen te spuiten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-05-2004 00:16 #646604
door V300 register
NEE HOOR
Vooral goed spuiten in de dynamo en in en om de onsteking en voor al op alle stekker verbindingen.
Mocht je toevalig onderdelen nodig hebben ik weet wel een adresje.
Nu even serieus.
Schoonmaken kan geen kwaad alleen wel weten waar wel en waar niet met de hoge druk spuit.
er is trouwens goed spul in de handel om de motor te reinigen in spuit busvorm (aanbieding lydel goed spul).
dus gebruik je verstand "stroom en water" zou ik niet doen.
suc6
Vooral goed spuiten in de dynamo en in en om de onsteking en voor al op alle stekker verbindingen.
Mocht je toevalig onderdelen nodig hebben ik weet wel een adresje.
Nu even serieus.
Schoonmaken kan geen kwaad alleen wel weten waar wel en waar niet met de hoge druk spuit.
er is trouwens goed spul in de handel om de motor te reinigen in spuit busvorm (aanbieding lydel goed spul).
dus gebruik je verstand "stroom en water" zou ik niet doen.
suc6
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-05-2004 00:57 #646605
door V300 register
Nou dan zal ik de dynamo en de stekkers maar eens goed schoonspuiten. Haha, nee, natuurlijk blijf ik mijn verstand gebruiken maar volgens mij lekt het T-stukje tussen carburateur en motor een beetje. Is volgens mij moeilijk te vervangen? Moet carburateur er weer af en hier heb ik slechte ervaringen mee. Hiedoor is de motor ook vies. Vroeg me af of je een carburateur en motor mag schoonspuiten. Ach je ziet er toch niets van als je rijdt he.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-05-2004 09:12 #646606
door V300 register
de carburateur zou ik niet aan gaan spuiten, zeker niet met een HD reiniger
als je namelijk water in vloeibare vorm in je motor krijgt, gaat heel de zaak direct aan gort.
het is trouwens verstandig om je stationair toerental een heel eind op te schroeven voor je gaat spuiten, dan zal ie niet makkelijk afslaan.
Groetjes Wouter
als je namelijk water in vloeibare vorm in je motor krijgt, gaat heel de zaak direct aan gort.
het is trouwens verstandig om je stationair toerental een heel eind op te schroeven voor je gaat spuiten, dan zal ie niet makkelijk afslaan.
Groetjes Wouter
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2004 17:48 #646607
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Temperatuur metertje
Ik zit er ook een beetje mee in de twijfel. Bij de self-service wasstraat staat motorreinigen wel in het programma. Ik ben alleen bang dat het mis gaat. De vieze delen bij mij zijn nou juist de dingen waar je niet op mag spuiten-> Carb, verdelerkap..... Dus even samenvatten. Motor laten lopen, met chocke? En niet spuiten op de vitale delen.... Heb eens gehoord van iemand die plastic zakken om die delen heen plakte, en dat je dan mits met draaiende motor naar harte lust kon spuiten. Mag je trouwens wel op je blok spuiten??
Gr Thomas
Gr Thomas
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-05-2004 18:55 #646608
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-05-2004 19:21 #646609
door V300 register
fred,
helemaal met je eens; voor de grote oppervlaktes
geeft dat nog wel t mooiste resultaat
Owja en nog wat;
als je je reservewiel nou eens zou omdraaien,
dan kun je in de velg een hoop spullen zoals noodgereedschap, WD40 en poetslappen meenemen :-)
Groetjes Wouter
helemaal met je eens; voor de grote oppervlaktes
geeft dat nog wel t mooiste resultaat
Owja en nog wat;
als je je reservewiel nou eens zou omdraaien,
dan kun je in de velg een hoop spullen zoals noodgereedschap, WD40 en poetslappen meenemen :-)
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-05-2004 20:24 #646610
door V300 register
Hallo Wouter,
Dit is ook een foto van de eerste pinksterdag met mijn Special, vorig jaar... Nu is inderdaad het wiel omgedraaid en zit er noodgereedschap in...afgedekt met een orginele Volvo wieldop... :-)
Gr Fred
Dit is ook een foto van de eerste pinksterdag met mijn Special, vorig jaar... Nu is inderdaad het wiel omgedraaid en zit er noodgereedschap in...afgedekt met een orginele Volvo wieldop... :-)
Gr Fred
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-05-2004 20:42 #646611
door V300 register
Zo Fred, dat motorblok ziet er schoon uit! Daar kan ik nog een hoop van leren, ahum....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-05-2004 20:48 #646612
door V300 register
Dank je voor je compliment!
Gr Fred
Gr Fred
Moderators: Mark Smeets