En toen stond ie stil

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-06-2004 17:32 #646712 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic En toen stond ie stil
Dat klinkt interssant 400 euro aan materiaal, voor lekke membramen.
en bij dat uurloon is daar de overnachting en ontbijt mee gerekend?????
Op het ogenblik heeft DANNY membramen nieuw in de aanbieding voor niet leden en leden.
schrik niet van de prijs, en groot voordeel Danny stuurt op.

www.dafhobby.com/pages/startpaginapag.html
klik dan op V66 dan kom je zo bij de 340 uit
bekijk dat maar eens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-06-2004 17:59 #646713 door V300 register
Nou dat is idd een groot verschil, maar ik denk dat hij (de monteur) bij die prijs uit gaat van een volledige vervanging van de vario....

Anyway... er moet iets gaan gebeuren en ik had gehoopt dat ik bij een Volvo dealer een goede diagnose zou krijgen maar nee dus. Ik heb m nog gebeld dat het klapperen er nog is. Kon ie alleen maar verklaren omdat het vacuum niet goed werkt. Ja zo ver was ik ook al :-(.

Binnenkort komt er dus wel een oproep voor hulp!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-06-2004 21:23 #646714 door V300 register
sorry jongens voor het taalgebruik maar van

citaat:
Het gekraak bij het aanduwen werd opgelost door een klein beetje vaseline op de riemen te doen

wordt ik toch zwaar hopeloos!!

GODVERD#MME WAT EEN STELLETJE AMATEURS!!!!!!!!
dat dat zich überhaupt nog garage mag noemen.

NOOIT MAAR DAN OOK NOOOOOOOIT VET OP DE RIEMEN DOEN!!!!!

buiten die 100 euro voor een flut-diagnose kost je dit nu namelijk ook nog een set nieuwe riemen, je kunt ze nu wel schoonmaken maar ze zullen onherroepelijk in no time kapot zijn.

jammer...

de rest van je verhaal heb ik maar vluchtig gelezen omdat uit zo'n koeie-lompe actie als vet op de riemen doen al blijkt dat ze gewoon GEEN ENE REET verstand hebben van variomatics.

maar niet getreurd, je was toch al toe aan een nieuwe secundair + differentieel, de riemen moeten er dan toch af.

groetjes Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-06-2004 21:50 #646715 door V300 register
Soooowww wouter, das onsubtiel verwoord!!!
Maar terecht!

En Dayenne, Misschien toch maar ff je 100E terugclaimen wegens ondeskundig gepruts en grove nalatigheid van hun kant.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-06-2004 22:34 #646716 door V300 register
Hmmmm.... ongenuanceerd hoor Wouter ;-), maar je hebt gelijk. Voel me ook flink beet genomen. De vorige keer al toen ze diagnotiseerde dat mn radiator stuk was, terwijl dat niet het geval was. En nu dus hiermee.... Nee voor mij geen Volvo van Jaarsveld meer! Had toch beter direct naar Denekamp kunnen gaan, maar ja, hij reed niet meer h¨ en dan is slepen toch wel ver weg.

Tja en die 100 terug claimen... heeft dat zin? Denk t niet. Niet als ik zelf naar ze toe ga. Ben geen monteur h¨. Vertrouw feilloos op jullie als 300 deskundigen, maar daar hebben zij geen boodschap aan vrees ik.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-06-2004 23:08 #646717 door V300 register
zo... weer ff tot rust gekomen en het hele verhaal nog eens gelezen

[citaat]
In de vario heb je 2 van die roestbruine/donkerrode ronde dingen die samendrukken met de de zilverkleurige/zwarte schijven waar de varioriemen over heen gaan. Ik weet echt de naam niet, helaas. In de linker daarvan was de vacuum druk niet of nauwelijks aanwezig. De slang die er naartoe ging zat niet goed vast, dus die had ie aangedraaid, maar het vacuüm bleef slecht. Zijn conclusie: dat daar het probleem zat. Maarrr hij heeft m niet open gehad hoor.

dat klinkt inderdaad als de primaire schijven.

De binnenste schijven staan vast, en de buitenste helft (waar die dikke pot aan vast zit) kan naar binnen bewegen.

ik krijg wel een idee waar het probleem zit!! namelijk in de vacuum leiding. ik lees iets over 'aandraaien' terwijl de vacuum leidingen normaal gesproken alleen over de pijpjes geschoven worden (en uit zichzelf blijven zitten)

waarschijnlijk is de slang of het stukje leiding wat naar de 'foute kant' toe loopt, verstopt danwel afgekneld.

als 1 van de membramen stuk zou zijn zou namelijk in geen van beide potten nog vacuum kunnen opbouwen, omdat ze met een t-stukje aan elkaar verbonden zijn.

Het lijkt me een goed idee om eens alle 4 de slangen die aan de "2 van die roestbruine/donkerrode ronde dingen die samendrukken = primaire trommels" los te halen, en er dan eens mee te gaan rijden.

lees; rijden zonder vacuum beinvloeding.
als er dan meer aan de hand is dan alleen een te hoog toerental (bijvoorbeeld; nog steeds knarsen/trillen) zit het echt in de mechanische hoek en heeft het in orde maken van de vaccuum en elektronische afdeling weinig nut.

groetjes Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2004 07:36 #646718 door V300 register
Duidelijk verhaal Wouter!

De slang die aangedraaid werd zat op die primaire trommel vast gezet met een metaal stukje (duidelijk later gedaan). Waarschijnlijk is die slag te wijd geweest, dan wel los geraakt geweest en hiermee vast gezet.

Dat knarsen doet ie zodra de EMVK aangesloten is. Nu deze er tussenuit gehaald is, klapperen de riemen alleen bij gas los (bij meer dan 50 km. p/u).

Die monteur had de leiding ter hoogte van de EMVK afgekneld en toen vanaf de onderkant het vacuüm getest met zo'n druk meter. Dat was in orde, liep niet weg iig (maar dat gebeurt natuurlijk ook als de leiding afgknelt/verstopt is ergens in het midden, dat is niet gecontroleerd). In die trommel zelf kan hij m.i. geen vacuüm meten, heb het hem niet zien doen, dacht ik.

Als ik iemand in de directe omgeving kan vinden met een brug, dan zal ik het eens gaan uitproberen met die slangen los. Zal ze vantevoren wel even merken, dan weet ik tenminste waar welke slang zat.

Bedankt voor je verhaal Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2004 14:34 #646719 door V300 register
In mijn vakantie veel denkwerk verricht. Uiteindelijke conclusie toen ik weer thuis kwam en uitzicht had op mijn niet goed functionerende autootje was.... ik doe m weg ook.

Vandaag er in gereden en dan denk ik: hij rijdt wel verdomde lekker, toch maar even Mensink bellen. Zo gezegd zo gedaan. Word nog teruggebeld. Wil toch weten aan wat voor bedragen ik moet denken. Naar alle waarschijnlijkheid gaat ie dan toch gerepareerd worden. Ik hou jullie op de hoogte, enne als er iemand zin heeft om mee te kijken/sleutelen je bent van harte welkom!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2004 16:33 #646720 door V300 register
Maandag a.s. reizen mijn dochter en ik af naar Denekamp. Via de toeristische route, want ik durf echt niet hard te rijden met mn auto. Ik hoop dat het inderdaad iets simpels is, zoals Mensink zei. Waarschijnlijk probeert hij me gewoon gerust te stellen, maar ben er echt niet gerust op. Ben volledig lid van de ANWB, dus die auto komt echt wel in Denekamp en misschien rijden wij dan wel in een mooie luxe/nieuwe wagen weer terug naar Veenendaal. We zullen het zien.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2004 16:50 #646721 door V300 register
Ik geloof dat ik namens ons allen spreek: we duimen voor je!!!!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC