Hallo Volvo-Kenners !!!!
Aangezien ik de laatste tijd wat heb zitten priegelen met de afstelling van mijn carburateur (reden, toen ik de volvo kocht reed hij altijd met half gesloten Choke-klep, bovendien misten er aan het spruitstuk 3 moeren !!! Waarschijnlijk heb ik lange tijd met valse lucht gereden, en dit is me pas opgevallen toen ik laatst het luchtfilter vervangen heb)
Zo, na een lang verhaal even opnieuw: Hij rijdt nu op zich prima, vreemd genoeg met een iets hoger verbruik. Ik wil het toch nog even fatsoenlijk doen. Is er geen handig truukje om zonder CO-meter een redelijke afstelling te bereiken ? Zo van:"CO-schroef dicht, met stationairschroef op 800 RPM. Dan met CO regelen tot 900 RPM." Iets in die trant, is daar een foefje voor ?
Heb overigens de 14.4 met Weber (geen solex).
Groetjes Thomas
Oh ja, het past hier wel niet, maar bestaan er eigenlijk niet-getinte voorruiten voor de 3-serie ?