Ontstekings vervroeging leiding
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-07-2005 21:36 #624913
door V300 register
Ontstekings vervroeging leiding is gemaakt door V300 register
Had het kunnen weten ,heb vanalles na gekeken maar kwam uiteidelijk bij de oorzaak.
Wat was het geval: benzineverbruik hoog en niet mooi lopen bij 50 km wel met een beetje choke.
Heb toen het vlotterniveau afgesteld.
Maar had toen ook goed zicht op de vele vacuumaansluitingen op de carb. een ervan zat los.(die met het zwarte ringetje)
Het bleek dat de rubberslang veel te ver op het koperen buisje zat wat in de carb hoort te zitten, heb het buisje uit de slang gehaald en deze eerst in de carb gedrukt en toen de slang er weer op.
resultaat 1 op 12,5 ipv 10,8
Wat was het geval: benzineverbruik hoog en niet mooi lopen bij 50 km wel met een beetje choke.
Heb toen het vlotterniveau afgesteld.
Maar had toen ook goed zicht op de vele vacuumaansluitingen op de carb. een ervan zat los.(die met het zwarte ringetje)
Het bleek dat de rubberslang veel te ver op het koperen buisje zat wat in de carb hoort te zitten, heb het buisje uit de slang gehaald en deze eerst in de carb gedrukt en toen de slang er weer op.
resultaat 1 op 12,5 ipv 10,8
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-07-2005 23:25 #647046
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontstekings vervroeging leiding
ff dat buisje met wat groene of rode loctite erin zetten. komt ie niet meer terug los.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-07-2005 08:58 #647047
door V300 register
welke slang ? Ringetje ?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-07-2005 15:36 #647048
door V300 register
op de foto linksonder bij de andere 2 kun je een bruin en een rood ringetje zien tussen de slang en de carburateur
Slang die ik bedoel gaat over in een semitranparante slang die naar de renix loopt
Slang die ik bedoel gaat over in een semitranparante slang die naar de renix loopt
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-07-2005 10:08 #647049
door V300 register
is de foto van "voor" of "na" de "reparatie" ? Het ziet er zo namelijk wel ok uit. Een beetje zoals bij mij. Ben ook op zoek waarom mijn verbruik met ca. 10% is gestegen het afgelopen half jaar.
(Bericht gewijzigd door thomas_d op 07 juli 2005)
(Bericht gewijzigd door thomas_d op 07 juli 2005)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-07-2005 13:35 #647050
door V300 register
is van een poosje er voor lijkt wel goed maar toen ik bij afstellen van de vlotter een poosje later keek bleek deze slang los te hangen.
Het koperen buisje zat er maar een heel klein stukje in en kan dus gelekt hebben voor die helemaal losraakte.
Bij de electonische vervroeging zie je ook niets bewegen , als ik me goed herinner kun je die controleren door bij een wat hoger toerental het slangetje bij de ontsteking even los te nemen; het toerental moet dan anders worden.
Overigens was ook mijn emvk een beetje lek waardoor het vacuum op de variomatic langzaam slechter werd heb er een metertje op en kon dat dus zien voor het echt opviel bij het rijden.
Hij kon dus nog opschakelen maar niet meer maximaal.
Het koperen buisje zat er maar een heel klein stukje in en kan dus gelekt hebben voor die helemaal losraakte.
Bij de electonische vervroeging zie je ook niets bewegen , als ik me goed herinner kun je die controleren door bij een wat hoger toerental het slangetje bij de ontsteking even los te nemen; het toerental moet dan anders worden.
Overigens was ook mijn emvk een beetje lek waardoor het vacuum op de variomatic langzaam slechter werd heb er een metertje op en kon dat dus zien voor het echt opviel bij het rijden.
Hij kon dus nog opschakelen maar niet meer maximaal.
Moderators: Mark Smeets