Welke olie

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-06-2005 10:47 #624905 door V300 register
Welke olie is gemaakt door V300 register
Hoi Allemaal,
Ik ben een "absolute beginner", heb m'n 340 nog
geen week. Hij is van 1991 en heeft slechts 30.700 (dertigduizend zevenhonderd) kilometer gereden dus ik wil er heel zuinig mee zijn !
Een vraagje om mee te beginnen, welke olie kan ik het beste gebruiken ?
Helaas heb ik geen idee wat voor olie er nu inzit. Ik kreeg van iemand het advies er Castrol Magnatec in te gooien. Deze olie is magnetisch en zou dan aan de motor blijven plakken (dus niet alle olie zakt naar beneden). Kan ik m'n motor (B14 4E) uit 1991 naar de vaantjes helpen met een te moderne olie ? Ik denk hierbij aan pakkingen die niet tegen moderne synthetische olie kunnen of zo. De auto dieselt ook een beetje na, misschien is de motor vuil ? Wat als al dat vuil in 1 keer loskomt ?
O-ja, de auto is de afgelopen 14 jaar voornamelijk voor korte ritjes gebruikt, maar wel perfect onderhouden !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-06-2005 21:13 #646993 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke olie
Sowieso ff een lekker lange rit maken en de motor lekker het stoken. daarna de olie eruit en verse olie erin. Persoonlijk kies ik voor een gewone minerale olie ivm de dikte. het is een oud motortje (1.4) die niet zo graag syntetische olie heeft. Maar de 360 rijders zullen daar zeker anders over denken Voor de pakkingen zal het niet uitmaken. Overigens, wonderverhalen van magnetische olie bestaan naar mijn mening niet. en als dat al zo zou zijn, zal jet het misschien merken met de moderne auto's maar niet met een 340.

Succes met je aanwinst!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-06-2005 23:54 #646994 door V300 register
er zit nu waarschijnlijk minerale olie in.