Pulsair systeem
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-11-2004 13:32 #624902
door V300 register
Pulsair systeem is gemaakt door V300 register
Kan iemand mij kort uitleggen hoe het pulsair systeem van de B14.4S werkt, wat ermee bereikt wordt en wat veel voorkomende problemen zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-11-2004 13:46 #646805
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Pulsair systeem
de uitlaatklep gaat open; het gloeiend hete gas komt in het uitlaatkanaal; de uitlaatklep gaat weer dicht.
door de snelheid van het stromend gas ontstaat een kleine onderdruk in het uitlaatkanaal. via een terugslagklepje wordt nu door het pulsair systeem lucht (zuurstof) in het uitlaatkanaal gebracht; daardoor kunnen de hete gassen van de volgende uitlaatslag nog net iets verder verbranden en dus minder milieuverontreiniging veroorzaken.
problemen zijn mij niet bekend. het heeft zover ik weet geen invloed op het lopen van de motor.
als de terugslagklep kapot gaat zouden er er wat uitlaatgassen in de motorruimte kunnen vrijkomen.
Groetjes Wouter
door de snelheid van het stromend gas ontstaat een kleine onderdruk in het uitlaatkanaal. via een terugslagklepje wordt nu door het pulsair systeem lucht (zuurstof) in het uitlaatkanaal gebracht; daardoor kunnen de hete gassen van de volgende uitlaatslag nog net iets verder verbranden en dus minder milieuverontreiniging veroorzaken.
problemen zijn mij niet bekend. het heeft zover ik weet geen invloed op het lopen van de motor.
als de terugslagklep kapot gaat zouden er er wat uitlaatgassen in de motorruimte kunnen vrijkomen.
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-11-2004 13:50 #646806
door V300 register
Waarom zitten er dan leidingen die boven de bougies de verbrandingskamer inlopen? Wat zijn dat voor leidingen en wat doen die dan? Een B14 zonder pulsair systeem heeft deze volgens mij niet.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-11-2004 13:58 #646807
door V300 register
lopen die echt de verbrandingskamer in?
dat zouden de leidingen moeten zijn die vlak bij de uitlaatklep in het uitlaatkanaal uitkomen.
Groetjes Wouter
dat zouden de leidingen moeten zijn die vlak bij de uitlaatklep in het uitlaatkanaal uitkomen.
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-11-2004 14:49 #646808
door V300 register
Ik zal het nog eens bestuderen. Ik heb namelijk gisteren van zo'n auto dfe bougies vervangen en in eerste instantie zaten die pulsair leidingen me in de weg. Met het juiste gereedschap was dat voorbij.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-11-2004 19:56 #646809
door V300 register
Klopt die uitlaatgassen gaan weer de verbrandingdkamer in om nogmaals te verbranden, hierdoor ontstaat een schoner uitlaatgas.
Probleem, stationair-loop kan bij een niet goed functionerend systeem erg beroerd worden. Wagen staat a.h.w. in zijn eigen gassen te "stikken".
Daarom wordt dat zaakje vaak afgesloten.
Probleem, stationair-loop kan bij een niet goed functionerend systeem erg beroerd worden. Wagen staat a.h.w. in zijn eigen gassen te "stikken".
Daarom wordt dat zaakje vaak afgesloten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2004 00:22 #646810
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2004 12:48 #646811
door V300 register
B 14.4 S is een EGR
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2004 14:15 #646812
door V300 register
klopt, maar dat zijn niet de leidingkjes die de cilinderkop in gaan
B14.4s is namelijk ook voorzien van PulsAir.
B14.4s is namelijk ook voorzien van PulsAir.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2004 22:38 #646813
door V300 register
Je hebt helemaal gelijk, ik haal ze door de war.
Pulsair is het systeem waarbij gedoseerd lucht van buiten wordt toegelaten in het uilaatspruitstuk om de naverbranding te verbeteren/optimaliseren!
Pulsair is het systeem waarbij gedoseerd lucht van buiten wordt toegelaten in het uilaatspruitstuk om de naverbranding te verbeteren/optimaliseren!
Moderators: Mark Smeets