Stationair doet gek

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2005 18:45 #624896 door V300 register
Stationair doet gek is gemaakt door V300 register
Ik geef toe, mijn carburateur is misschien wel aan revisie toe, toch even het volgende verhaal:

Het begon 2 maanden geleden; Verbruik ineens van 1 op 12,5 naar 1 op 10. Nou heb ik de laatste tijd mijn auto nogal verwaarloosd, dus ik hem eens gaan beurten. Wat was het geval:

- Carburateurdeksel helemaal losgetrild (typisch...)
- Handremmechanisme links achter zat vast

Beide gefixt, kleppen gesteld (eigenlijk niet nodig), bougies vervangen, luchtfilter uitgeblazen, verdeler nagekeken, compressie gemeten (12,1 bar op alle cylinders, na 240.000 km in een B14...) en carburateur opnieuw afgesteld.

De auto trekt, gevoelsmatig, stukken beter, maar:

Topsnelheid met moeite 145 (half jaar geleden op hetzelfde stuk 165 easy), verbruik 1 op 10,5.

Dat kan dus nog niet alles zijn geweest...vandaar afgelopen week-end nog eens onder de kap gekeken. Bougies zijn mooi koffiebruin, compressie nog steeds 12,1 bar met andere meter. Carb afgesteld, stationair op 900 toeren warm.

Wat blijkt nu, de ene keer loopt ie stationair mooi 900 toeren, de ander keer maar 500 (beide met warme motor). Das toch vreemd. Vooral omdat ie bij 500 nog steeds niet wil afslaan. Ik dacht dus, dan loopt ie wel erg rijk. Als ik dan echter de choke uitrek, gaat ie richting de 1000, zonder te haperen. Terwijl warme motor en choke toch eigenlijk afslaan og iig haperen zou moeten betekenen.

Iemand een idee waar ik eerst maar eens naar moet kijken? Pneumatisch chokemechanisme dat vasthangt? Vollastverrijking die niet werkt (heeft de weber zoiets überhaupt?) ?

Hij loop verder eigenlijk wel (erg) lekker, maar de topsnelheid (vollastverrijking?) en de wisselende stationaire toerentallen (chokemechanisme?) zijn toch niet normaal. Het verbruik ook niet natuurlijk.

Dank voor jullie tips, Thomas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-12-2005 12:13 #647157 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair doet gek
Misschien dat iemand nog met een suggestie komt.

Andere vraag, mocht een revisie nodig zijn, waar kan ik het beste een revisieset kopen voor de Weber 32 DIR? Misschien dat ik hem toch eens open maak.

Nog handiger zou natuurlijk zijn; eerst een andere reviseren, dan vervangen. Kan ik tenminste blijven rijden. Dus als iemand nog een carb heeft liggen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-12-2005 12:58 #647158 door V300 register
Kijk hier eens voor de revisiesets

www.piercemanifolds.com/products.htm

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-12-2005 13:06 #647159 door V300 register
Poeh, helemaal uit de VS? Ik neem aan dat die sets ook in Europa te krijgen zijn...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-12-2005 16:57 #647160 door V300 register
Zal best wel.
Ik heb op andere gebiden goede ervaringen met dingen in de VS bestellen. Daar zijn ze helemaal gewend aan dit werk.
Je merkt niet dat ze uit de VS komen: de postbode blijft dezelfde

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC