Tweetal vraagjes
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-12-2005 19:49 #624893
door V300 register
Tweetal vraagjes is gemaakt door V300 register
Mooie rit gemaakt vandaag (voor de kerstdagen richting familiebezoekjest etc) en ik kom een tweetal rare dingen tegen bij mijn 340 1.4 CVT.
Ik heb zo'n 200 km gereden, netjes aan de snelheid gehouden etc. Nu zette ik mij wagen op een parkeerplek, en deed de motor uit...
nou, dat duurde even. De motor bleef nog enige tijd wat slagen maken. Kan me niet voorstellen dat dat goed is voor het beestje :S
Na een 10-tal slagen van de motor viel hij wel stil.
Een ander puntje is dat toen ik van de snelweg afdraaide de bebouwde kom in, de naald van de snelheidsmeter erg aan het zwabberen was (boven de 60-65 km/u was hij wel weer stabiel). Als hij een tijdje heeft stilgestaan werkt alles weer normaal
Enig idee hoe ik deze twee puntjes kan oplossen?
Ik heb zo'n 200 km gereden, netjes aan de snelheid gehouden etc. Nu zette ik mij wagen op een parkeerplek, en deed de motor uit...
nou, dat duurde even. De motor bleef nog enige tijd wat slagen maken. Kan me niet voorstellen dat dat goed is voor het beestje :S
Na een 10-tal slagen van de motor viel hij wel stil.
Een ander puntje is dat toen ik van de snelweg afdraaide de bebouwde kom in, de naald van de snelheidsmeter erg aan het zwabberen was (boven de 60-65 km/u was hij wel weer stabiel). Als hij een tijdje heeft stilgestaan werkt alles weer normaal
Enig idee hoe ik deze twee puntjes kan oplossen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-12-2005 19:57 #647186
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tweetal vraagjes
Puntje een noemen ze nadiessellen.
is waarschijnlijk op te lossen met een flesje van de automaterialen zaak. Anti nadiessellen o.i.d.
Puntje 2 de buitenkabel waar je snelheidsmeter doorheengaat ontdoen van de roest. (Inwendig)
is waarschijnlijk op te lossen met een flesje van de automaterialen zaak. Anti nadiessellen o.i.d.
Puntje 2 de buitenkabel waar je snelheidsmeter doorheengaat ontdoen van de roest. (Inwendig)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-12-2005 10:11 #647187
door V300 register
Nadieselen met een benzinemotor? :S Naja, zal eens vragen.
Van de week eens de kabeltjes langslopen
Van de week eens de kabeltjes langslopen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-12-2005 11:00 #647188
door V300 register
Met nadieselen wordt bedoelt dat onverbrand spul alsnog verbrand door de hitte en druk, zonder vonk van de bougie. Op dat moment gedraagt de benzinemotor zich dus als een diesel.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2005 11:25 #647189
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Tweetal vraagjes
Dan is de elektrische klep/spoel van de stationair sproeier kapot als de contakt wordt afgezet moet deze sluiten zodat er geen benzine meer aangezogen wordt dit heeft geen schade aan de motor tot gevolg, tis alleen storend.
je kan dit vernieuwen maar een nieuwe van de dealer koste wat jaartjes terug rond de 150 gulden.
of er eentje van de sloop halen.
zelf heb ik het gewoon laten zitten nadat ik de binnen kant verwijderd had
je kan dit vernieuwen maar een nieuwe van de dealer koste wat jaartjes terug rond de 150 gulden.
of er eentje van de sloop halen.
zelf heb ik het gewoon laten zitten nadat ik de binnen kant verwijderd had
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-12-2005 15:51 #647190
door V300 register
Hoi Maarten,
het zou misschien eens een goed idee zijn om de klepspeling en mengselinstelling af te stellen.
en na de volgende onderhoudsbeurt (olie en filter) af en toe eens -waar mogelijk- wat vaker volgas te rijden. een flink stuk snelwegrijden met illegale snelheden kan het nadieselen sterk verminderen.
het zou misschien eens een goed idee zijn om de klepspeling en mengselinstelling af te stellen.
en na de volgende onderhoudsbeurt (olie en filter) af en toe eens -waar mogelijk- wat vaker volgas te rijden. een flink stuk snelwegrijden met illegale snelheden kan het nadieselen sterk verminderen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-12-2005 17:28 #647191
door V300 register
Het probleem wat Maarten omschrijft heb ik ook erg last van. Elke keer als ik mijn auto afzet doet hij dit. Hoe heet dat spul wat nadieselen moet voorkomen?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-12-2005 23:52 #647192
door V300 register
Als je stevig rijdt mag ie daar geen last van hebben. Volgens mij heeft de 300 gewoon een relatief zwaar vliegwiel.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2005 00:10 #647193
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Tweetal vraagjes
De 360 in ieder geval wel.
Je kunt een flesje wynn's carburateur reiniger in je benzinetank doen. Dit kan goed helpen om alles wat schoner te krijgen. Maar eigenlijk zou er met de huidige kwaliteit van benzine geen aanslag of iets meer mogen onstaan. Als het werkelijk om aanslag gaat die het nadieselen veroorzaakt zou ik de dosering van de reiniger iets anders doen. Dus bijvoorbeeld een flesje op een halve tank.
Je kunt een flesje wynn's carburateur reiniger in je benzinetank doen. Dit kan goed helpen om alles wat schoner te krijgen. Maar eigenlijk zou er met de huidige kwaliteit van benzine geen aanslag of iets meer mogen onstaan. Als het werkelijk om aanslag gaat die het nadieselen veroorzaakt zou ik de dosering van de reiniger iets anders doen. Dus bijvoorbeeld een flesje op een halve tank.
Moderators: Mark Smeets