Waterpomp stuk
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-12-2005 13:00 #624888
door V300 register
Waterpomp stuk is gemaakt door V300 register
Hallo volvo rijders,
Vandaag bleek dat van mijn 340 de waterpomp stuk is. Er zal dus een nieuwe op moeten komen. Ook is van mijn 340 de radiateur niet al te best meer. Dus mij leek het handig om dan dit ook maar te vervangen.
Nu is mijn vraag. Is er iemand die mij kan helpen om dit spulletje te vervangen?
En is die veel werk en lastig? De waterpomp zal wel aardig vast zitten.
Het zou mooi zijn als iemand mij hiermee zou kunnen helpen, dan kan mijn volvo weer een eind vooruit.
Groeten Noe.
P.S. Ik woon in Sassenheim bij Leiden.
Vandaag bleek dat van mijn 340 de waterpomp stuk is. Er zal dus een nieuwe op moeten komen. Ook is van mijn 340 de radiateur niet al te best meer. Dus mij leek het handig om dan dit ook maar te vervangen.
Nu is mijn vraag. Is er iemand die mij kan helpen om dit spulletje te vervangen?
En is die veel werk en lastig? De waterpomp zal wel aardig vast zitten.
Het zou mooi zijn als iemand mij hiermee zou kunnen helpen, dan kan mijn volvo weer een eind vooruit.
Groeten Noe.
P.S. Ik woon in Sassenheim bij Leiden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-01-2006 13:29 #647261
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Waterpomp stuk
Is een waterpomp eenvoudig te vervangen of is dit een lastige klus? waar moet ik op letten?
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2006 14:19 #647262
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Waterpomp stuk
Het is niet zo heel moeilijk, je moet alleen even wat handigheidjes weten.
Je tapt in ieder geval je koelsysteem af. Dan kan je ook met gemak de radiateur eraf halen. Op die manier kun je goed bij de waterpomp. Haal de oude waterpomp eraf en verwijder goed de oude pakkingsresten. Doe er een nieuwe pakking op. Wanneer het blok erg roestig is of veel oneffeheden heeft kun je wat vloeibare pakking gebruiken. Met behulp van een vraagbaak kun je het allemaal wel voor elkaar krijgen. Ik heb het ook gedaan bij mijn 2-liter. Het is iets anders, maar komt op hetzelfde neer. Het lijkt eerst moeilijker dan het is.
Succes!
Je tapt in ieder geval je koelsysteem af. Dan kan je ook met gemak de radiateur eraf halen. Op die manier kun je goed bij de waterpomp. Haal de oude waterpomp eraf en verwijder goed de oude pakkingsresten. Doe er een nieuwe pakking op. Wanneer het blok erg roestig is of veel oneffeheden heeft kun je wat vloeibare pakking gebruiken. Met behulp van een vraagbaak kun je het allemaal wel voor elkaar krijgen. Ik heb het ook gedaan bij mijn 2-liter. Het is iets anders, maar komt op hetzelfde neer. Het lijkt eerst moeilijker dan het is.
Succes!
Moderators: Mark Smeets