Benzine
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-02-2006 21:23 #624882
door V300 register
Benzine is gemaakt door V300 register
Hallo,
Na het tanken stinkt mijn auto altijd naar benzine, en liggen er altijd een paar druppels bezine rechts onder de auto.
Vraagje, welke onderdelen lekken en zijn deze makkelijk te bereiken om het probleem op te lossen.
Je kunt mijn auto zowat door de hele straat ruiken....
Na het tanken stinkt mijn auto altijd naar benzine, en liggen er altijd een paar druppels bezine rechts onder de auto.
Vraagje, welke onderdelen lekken en zijn deze makkelijk te bereiken om het probleem op te lossen.
Je kunt mijn auto zowat door de hele straat ruiken....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-02-2006 23:15 #647287
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Benzine
Gebeurd vaker en heeft vaak te maken met de sluitingsdop van de vlotter boven in de tank.
Bij de hatchback zit achter de achterbank een toegang daartoe. Bij de sedan onder de achter bank.
Je kan hem iets vaster proberen te draaien maar de rubberring is oud.
Of het is vanuit de benzine toevoer. Die rubber buizen naar de tank zitten dan niet goed op elkaar aangsloten. Beter doen met nieuwe slangenklemmen. Beetje olie over de buis als je de slangenklem vastdraait.
Vaak voorkomend probleem: van alles rond de tank zoeken en er veel te laat achterkomen dat het hier in zit.
Bij de hatchback zit achter de achterbank een toegang daartoe. Bij de sedan onder de achter bank.
Je kan hem iets vaster proberen te draaien maar de rubberring is oud.
Of het is vanuit de benzine toevoer. Die rubber buizen naar de tank zitten dan niet goed op elkaar aangsloten. Beter doen met nieuwe slangenklemmen. Beetje olie over de buis als je de slangenklem vastdraait.
Vaak voorkomend probleem: van alles rond de tank zoeken en er veel te laat achterkomen dat het hier in zit.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-02-2006 23:51 #647288
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Benzine
Hoi Sjaak,
je kunt inderdaad het beste het kofferbak paneel aan de rechterkant eraf halen.
waarschijnlijk heb je last van verdroogde (en dus poreuze) slangen.
in een slangmaat van zo'n 2,5 cm diameter zit er een stuk wat vanaf de tank naar het 'expansievat' loopt; als je heel vol tankt komt daar ook benzine in te staan. daar zweet het dus ook vaak langs naar buiten.
de mogelijkheden die frans aanstipte kun je dan ook meteen bekijken natuurlijk.
Groetjes Wouter
je kunt inderdaad het beste het kofferbak paneel aan de rechterkant eraf halen.
waarschijnlijk heb je last van verdroogde (en dus poreuze) slangen.
in een slangmaat van zo'n 2,5 cm diameter zit er een stuk wat vanaf de tank naar het 'expansievat' loopt; als je heel vol tankt komt daar ook benzine in te staan. daar zweet het dus ook vaak langs naar buiten.
de mogelijkheden die frans aanstipte kun je dan ook meteen bekijken natuurlijk.
Groetjes Wouter
Moderators: Mark Smeets