Katalysator
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-05-2006 19:48 #624858
door V300 register
Katalysator is gemaakt door V300 register
Mijn volvo 340 heeft momenteel een defecte katalysator. De garage heeft destijds gezegd dat dat niet echt veel kwaad kan. Hij is er in ieder geval niet op afgekeurd. De auto doet het verder uitstekend.
Ik vraag mij af of de defecte katalysator invloed kan hebben op het verbruik van de auto want ik vind hem niet echt zuinig.
Ik vraag mij af of de defecte katalysator invloed kan hebben op het verbruik van de auto want ik vind hem niet echt zuinig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-05-2006 22:20 #647484
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Katalysator
Wat is niet zuinig?
Het vebruik van 1400 is rond 1:11
Het vebruik van 1400 is rond 1:11
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-05-2006 22:43 #647485
door V300 register
varieert nogal he; een 343 kan in de winter ook 1 op 8 lopen, en een jong 5-bakje 1 op 14.
afhankelijk van wat er aan je kat kapot is kan het zeker een grote invloed hebben op het verbruik/prestaties.
als alleen het katalysatormateriaal vervuild is (loodvervanger getankt oid) dan is het niet erg, maar als de keramiek half dichtgesmolten zit... tja dat kun je zelf wel verzinnen denk ik.
het advies is dan ook om bij een echt defect de voorpijp te vervangen door een katloos exemplaar.
Groetjes Wouter
afhankelijk van wat er aan je kat kapot is kan het zeker een grote invloed hebben op het verbruik/prestaties.
als alleen het katalysatormateriaal vervuild is (loodvervanger getankt oid) dan is het niet erg, maar als de keramiek half dichtgesmolten zit... tja dat kun je zelf wel verzinnen denk ik.
het advies is dan ook om bij een echt defect de voorpijp te vervangen door een katloos exemplaar.
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-05-2006 23:42 #647486
door V300 register
De auto loopt ongeveer 1 op 10 als je voortdurend op de snelweg zit. In de stad lijkt hij meer op een Hummer en doet hij 1 op 7. Ik zal in ieder geval bij de volgende keuring er eens goed naar laten kijken. De catalysator rammelt dus zal het keramiek wel gebroken zijn. Het is natuurlijk een automaat dus die verbruiken meer.
Overigens zijn mijn startproblemen nog niet geheel opgelost. Ik heb een goede startmotor erin laten zetten maar met een koude start choke uit, geen gas, eerste keer aanslaan na 5 seconden valt de motor vaak stil, soms niet. Tweede start in 99.9% van de gevallen altijd lopen. Wel een beetje onregelmatig maar goed. Wat ik inmiddels gedaan heb:
Rotor, verdeelkap en bougiekabels vervangen.
Carborateurreiniger in mijn tank gegooid.
Nieuwe startmotor. (geweldig geluid!)
Tot op heden nog niet echt veel verbetering. Zou die katalysator hier ook invloed op kunnen hebben? Of is dat ween rare gedachte?
Overigens zijn mijn startproblemen nog niet geheel opgelost. Ik heb een goede startmotor erin laten zetten maar met een koude start choke uit, geen gas, eerste keer aanslaan na 5 seconden valt de motor vaak stil, soms niet. Tweede start in 99.9% van de gevallen altijd lopen. Wel een beetje onregelmatig maar goed. Wat ik inmiddels gedaan heb:
Rotor, verdeelkap en bougiekabels vervangen.
Carborateurreiniger in mijn tank gegooid.
Nieuwe startmotor. (geweldig geluid!)
Tot op heden nog niet echt veel verbetering. Zou die katalysator hier ook invloed op kunnen hebben? Of is dat ween rare gedachte?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-05-2006 07:00 #647487
door V300 register
Kan invloed hebben als de blokken voor de uitgang van de kat liggen. Dat zie je alleen niet vanaf de buitenkant......
Advies: demonteren, staaf erin en maar op de grond jassen net zolang tot alles eruit is. Als je K9 achter je uitvoering hebt staan maakt het niet uit dat hij leeg is. Maja, dat is al besproken in een ander topic...
Advies: demonteren, staaf erin en maar op de grond jassen net zolang tot alles eruit is. Als je K9 achter je uitvoering hebt staan maakt het niet uit dat hij leeg is. Maja, dat is al besproken in een ander topic...
Moderators: Mark Smeets