Inhoudende motor stotteren
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-06-2006 11:24 #624850
door V300 register
Inhoudende motor stotteren is gemaakt door V300 register
Beste mensen,
Ik heb een 340 1.4 handbak uit 1989. Eerder had ik veel problemen met valse lucht (kromme aansluitingen carburateur). Inmiddels zit er een nieuwe carburateur op en is de co bij volvo netjes afgesteld. Daarbij zijn ook alle bougies, kabels, kap en rotor en luchtfilter vervangen.
Het probleem wat ik blijf houden is dat de motor vooral bij lage toeren regelmatig stotterd (lees kort inhouden) Dit resulteerd in een schokkerig rijden. Dit gebeurd ook vaak als je overschakeld naar een volgende versnelling en vervolgens weer gas geeft. Bij snelheden boven de 100km/uur lijkt dit probleeem niet meer aanwezig. De auto heeft dan ook geen problemen door te trekken naar 150 of verder (doe ik echter liever niet).
Wellicht dat er mensen zijn die dit probleem ook hebben of liever hadden en hier een oplossing voor weten!?
Ik heb een 340 1.4 handbak uit 1989. Eerder had ik veel problemen met valse lucht (kromme aansluitingen carburateur). Inmiddels zit er een nieuwe carburateur op en is de co bij volvo netjes afgesteld. Daarbij zijn ook alle bougies, kabels, kap en rotor en luchtfilter vervangen.
Het probleem wat ik blijf houden is dat de motor vooral bij lage toeren regelmatig stotterd (lees kort inhouden) Dit resulteerd in een schokkerig rijden. Dit gebeurd ook vaak als je overschakeld naar een volgende versnelling en vervolgens weer gas geeft. Bij snelheden boven de 100km/uur lijkt dit probleeem niet meer aanwezig. De auto heeft dan ook geen problemen door te trekken naar 150 of verder (doe ik echter liever niet).
Wellicht dat er mensen zijn die dit probleem ook hebben of liever hadden en hier een oplossing voor weten!?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2006 11:44 #647530
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Inhoudende motor stotteren
Heb je het bij Volvo laten doen?
Dan heb je zeker wel de hoofdprijs betaald voor dat klusje?
Een klein garagebedrijfje kan het net zo goed en meestal veel goedkoper...
Goeie kans dat door je "netjes" afgestelde CO de motor te arm loopt. Daardoor kan hij gaan stotteren.
Netjes = schoone uitlaatgassen maar een arm mengsel en daardoor vaak een wat onregelmatige loop.
Goed = iets viezere uitlaatgassen maar wel een rijk mengsel en mooie loop.
Dan heb je zeker wel de hoofdprijs betaald voor dat klusje?
Een klein garagebedrijfje kan het net zo goed en meestal veel goedkoper...
Goeie kans dat door je "netjes" afgestelde CO de motor te arm loopt. Daardoor kan hij gaan stotteren.
Netjes = schoone uitlaatgassen maar een arm mengsel en daardoor vaak een wat onregelmatige loop.
Goed = iets viezere uitlaatgassen maar wel een rijk mengsel en mooie loop.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-06-2006 12:04 #647531
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhoudende motor stotteren
Haha, nee ik heb de hoofdprijs niet betaald. Ik ben er uiteindelijk vier keer geweest waarbij een monteur de auto steeds aan de apparatuur heeft gehangen en alles heeft proberen af te stellen. Na de vierde keer (alles laten vlakken) was het eindelijk in orde. Ik heb hiervoor helemaal niets betaald!
Bij het rijker afstellen van de co-schroef, is het dan de bedoeling deze naar buiten of naar binnen te draaien?
Bij het rijker afstellen van de co-schroef, is het dan de bedoeling deze naar buiten of naar binnen te draaien?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-07-2006 01:56 #647532
door V300 register
Is vindbaar in een werkplaatshandboek. Kost niet veel.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-03-2007 16:46 #660270
door V300 register
ook een goede mogelijkheid is dat je acceleratie pomp niet werkt of dat de sproeier los zit
Moderators: Mark Smeets