340cvt slaat af bij warme motor en start slecht

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-12-2003 14:26 #624583 door V300 register
340cvt slaat af bij warme motor en start slecht is gemaakt door V300 register
mijn 84-er 340 cvt heeft sinds gisteren het volgende probleem. Het starten bij koude motor met uitgetrokken choke gaat uitstekend. Bij terugduwen van de choke bij warme motor loopt de motor ook nog uitstekend en trekt goed. Alleen bij deacceleren (gas los), begint de motor zeer onregelmatig te lopen. Met enige snelheid slaat hij niet af, bij stilstand (stoplicht e.d.) slaat hij af. Daarna starten is zeer lastig, warme motor vereist veel spelen met gaspedaal en duur erg lang. Met koude motor ook met choke uit zeer moeizaam. Motor is wel aan de praat te houden bij stationair met de choke uit. Dit hoort niet bij warme motor dus wat is er mis??? Heb reeds alle carb-bouten nagetrokken, zitten alle 9 (4+5) vast. Sproeier met elektrische aansluiting (stationairsproeier??) was nippeltje afgebroken, dit weer gesoldeerd. Kan dit er iets mee van doen hebben? Heeft iemand enig idee wat er fout is?
Groeten,
Frits

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-12-2003 21:32 #640217 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340cvt slaat af bij warme motor en start slecht
hoi frits,
is inderdaad statinaire sproeier er zit een klepje in die de brandstoftoevoer afsluit als je het motor uitzet maakt de sproeier nog kontact ?je moet hem horen tikken als je de stekker er even aftrekt en weer opdrukt met contact aan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2003 20:49 #640218 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340cvt slaat af bij warme motor en start slecht
Ik verdenk ook zelf de sproeier, is het een kwestie van wel of niet doen, zonder tussenweg? Ik zal het controleren, indien stuk zijn nieuwe/2dehands duur/makkelijk te krijgen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2003 01:24 #640219 door V300 register
Als je naar een beetje knap demontage bedrijf (sloop) stapt ,dan zijn ze wel makkelijk te krijgen .
En het is inderdaad een kwestie van wel of niet doen .

Groete Bart.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2003 19:30 #640220 door V300 register
Hoi Frits,

wel goed starten bij koude motor, maar niet bij warme motor heb ik ook met mn 'nieuwe' 340 GL 1700.

deze heeft waarschijnlijk een te hoog vlotterkamer niveau. starten bij warme motor is kwestie van half gas geven (NIET spelen met het pedaal), cranken, en bidden. :-)

koude start heeft alleen een beetje choke nodig om aan gang te gaan.

PS als de elektrische brandstofafsluiter kapot is krijg je m uberhaupt niet gestart dus daar zal het niet aan liggen.

Groetjes Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2003 19:53 #640221 door V300 register
afsluiten werkt dus inderdaad nog, ik hoor tik bij stekker eraf/erop. Dit fenomeen wat hij nu heeft is van de ene op de andere dag opgetreden. Kan het zijn dat de stationairsproeier verstopt is of een andere leiding verstopt. Of heb ik valse lucht, iemand enig idee, dit rijdt zeer vervelend nl. (gelukkig is het een automaat zodat ik bij lage snelheden met links de choke kan bedienen....)
Groeten,
Frits

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2003 20:04 #640222 door V300 register
hoi, ik kan niet zeker zeggen of jouw probleem inderdaad aan een te hoog vlotterniveau ligt, maar mogelijke oorzaken voor dat probleem zijn:

-vlotter lek,
-vuiltje in de afsluiter.
-het armpje van de vlotter is wat verbogen.

groetjes Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2003 01:26 #640223 door V300 register
Dat vuiltje in de afsluiter is mij bekendt,
heb ik zelf ook gehad .Gewoon effe uitblaasen met een luchtslang.
De symptomen die jij aangeeft lijken namelijk precies op die ik had.

Groeten Bart

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2003 14:15 #640224 door V300 register
sluit me aan bij bart hielp ook bij mij vuiltje kan ook nog in de carburateur zitten vlak voor de sproeier even in het gat blazen waar de sproeier uit komt pas op voor de benzine die er dan uit spuit
groeten,wim

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2003 11:30 #640225 door V300 register
Heren,
bedankt. Ik zit momenteel in India, maar zal bij thuiskomst alle tips proberen. Met afsluiter bedoelen jullie de elektrische afsluiter/stationair sproeier nietwaar? En moet die sproeier eruit voor het uitblazen, of anders waar precies uit te blazen?
Frits

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC