Acceleratiesproeier
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-01-2004 12:06 #637439
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Acceleratiesproeier
Hoi wouter,
De text in het boekje van Olieslager op blz63 over het controleren van deceleratiemechanisme begrijp ik niet daar gaat het over een membraandoos die als je die rechtsreeks aan sluit op motorvacuum het toerental op 1600 kan houden als dat kan dan kan het probleem van Jan otoch ook? als het ontstane vacuum niet snel genoeg weer weg kan lekken?
groeten,
wim
De text in het boekje van Olieslager op blz63 over het controleren van deceleratiemechanisme begrijp ik niet daar gaat het over een membraandoos die als je die rechtsreeks aan sluit op motorvacuum het toerental op 1600 kan houden als dat kan dan kan het probleem van Jan otoch ook? als het ontstane vacuum niet snel genoeg weer weg kan lekken?
groeten,
wim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-01-2004 12:45 #637440
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Acceleratiesproeier
Hoi Wim,
ja hoor, 'volgens mij' sloeg ik er weer helemaal naast!! :-)
het genoemde decelleratie mechanisme is het 'fuel cutoff bij decellereren' mechanisme, en staat los van het
'fast idling' mechanisme.
dit laatste staat in de olyslager op de exploded view tekening in een gestippeld vakje met een S erbij. (binnenkort als .doc op het ledenmenu)
verdere info kan ik niet uit het onderdelenboek halen (heb geen service docu hierover), maar gezien de tekst die bij staat lijkt het mij inderdaad de eerste kandidaat om na te kijken als je dit probleem hebt.
dus; slangen en aansluitingen nakijken!!
Groetjes Wouter
ja hoor, 'volgens mij' sloeg ik er weer helemaal naast!! :-)
het genoemde decelleratie mechanisme is het 'fuel cutoff bij decellereren' mechanisme, en staat los van het
'fast idling' mechanisme.
dit laatste staat in de olyslager op de exploded view tekening in een gestippeld vakje met een S erbij. (binnenkort als .doc op het ledenmenu)
verdere info kan ik niet uit het onderdelenboek halen (heb geen service docu hierover), maar gezien de tekst die bij staat lijkt het mij inderdaad de eerste kandidaat om na te kijken als je dit probleem hebt.
dus; slangen en aansluitingen nakijken!!
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-01-2004 20:08 #637441
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Acceleratiesproeier
Maar zou dat dan ook betrekking hebben op mijn probleem ?
Dat haal ik er even niet uit?
Groet,
Jan
Dat haal ik er even niet uit?
Groet,
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-01-2004 21:27 #637442
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Acceleratiesproeier
hoi Jan,
dat weet je maar nooit,maar genoemde systeem kan door middel van een met vacuum bediend membraandoosje iets doen met je gasklep de vacuumaansluiting zit ergens boven de gasklepin de keel van de venturie dat is de vernauwing in de carb. die er voor zorgd dat er benzine aangezogen wordt als de gasklep dicht is is er nauwelijks een lucht stroom en dus ook geen vacuum dan zou er dus weer lucht in moeten stromen en het membraan terug veren het gaatje in de carb is vrij klein en de slang plus vacuumdoos hebben een zeker volume wat resulteerd in een bepaalde "rc tijd"als dat gaatje te klein geworden is duurt het gewoon te lang voor dat weer belucht is denk dan als eerste even doorblazen.Wouter, heb me ook suf gezocht naar een uitleg over de werking van dit systeem maar kon er niet veel over vinden misschien weet iemand hoe het werkt of zou moeten werken de meeste monteurs in mijn kennissenkring weten alleen wat van injectie systemen krijgen zeker geen geschiedenis meer op school
groeten,
wim
dat weet je maar nooit,maar genoemde systeem kan door middel van een met vacuum bediend membraandoosje iets doen met je gasklep de vacuumaansluiting zit ergens boven de gasklepin de keel van de venturie dat is de vernauwing in de carb. die er voor zorgd dat er benzine aangezogen wordt als de gasklep dicht is is er nauwelijks een lucht stroom en dus ook geen vacuum dan zou er dus weer lucht in moeten stromen en het membraan terug veren het gaatje in de carb is vrij klein en de slang plus vacuumdoos hebben een zeker volume wat resulteerd in een bepaalde "rc tijd"als dat gaatje te klein geworden is duurt het gewoon te lang voor dat weer belucht is denk dan als eerste even doorblazen.Wouter, heb me ook suf gezocht naar een uitleg over de werking van dit systeem maar kon er niet veel over vinden misschien weet iemand hoe het werkt of zou moeten werken de meeste monteurs in mijn kennissenkring weten alleen wat van injectie systemen krijgen zeker geen geschiedenis meer op school
groeten,
wim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2004 00:14 #637443
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Acceleratiesproeier
Wim,
Ooit wel van punten en komma's gehoord? Inhoudelijk is het een heel interessant stuk wat je neerzet het is alleen verrot lezen, zo zonder al die leestekens. Vat me niet verkeerd, niet bedoeld om te zeiken hoor, meer een tip voor volgende berichten.
Ooit wel van punten en komma's gehoord? Inhoudelijk is het een heel interessant stuk wat je neerzet het is alleen verrot lezen, zo zonder al die leestekens. Vat me niet verkeerd, niet bedoeld om te zeiken hoor, meer een tip voor volgende berichten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2004 06:34 #637444
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Acceleratiesproeier
Wim,
ik neem het allemaal mee als ik eenmaal de carb op tafel heb liggen.
Ik kijk ook gelijk ff elk slangetje na dat naar de carb loopt, eens zien wat het opleverd.
Het zou alleen maar beter moeten worden na een grondigge schoonmaak.
Groet,
Jan
ik neem het allemaal mee als ik eenmaal de carb op tafel heb liggen.
Ik kijk ook gelijk ff elk slangetje na dat naar de carb loopt, eens zien wat het opleverd.
Het zou alleen maar beter moeten worden na een grondigge schoonmaak.
Groet,
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2004 15:52 #637445
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Acceleratiesproeier
Hoi Diede,
Je hebt helemaal gelijk was op lagere school al een ramp.Had in een dictee 50 punten en komma's vergeten .Is helaas niet veel beter geworden.Zal toch moeten i.v.m. rapportages op mijn werk.
groeten,
wim
Je hebt helemaal gelijk was op lagere school al een ramp.Had in een dictee 50 punten en komma's vergeten .Is helaas niet veel beter geworden.Zal toch moeten i.v.m. rapportages op mijn werk.
groeten,
wim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2004 16:53 #637446
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Acceleratiesproeier
Ach, ik maak er geen punt van :-) zolang alle punten uit je post maar duidelijk zijn, en we geen vraagtekens bij je opmerkingen hoven te zetten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2004 18:31 #637447
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Acceleratiesproeier
neu, inderdaad het was meer een algemene opmerking dat het gewoon wat lekkerder leest.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-01-2004 15:41 #637448
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Acceleratiesproeier
hoi, ben nog ff in de schuur gaan kijken naar een weber, die ik daar klaar heb liggen voor in mn DAF te bouwen (op termijn).
de bedieninghevel waarmee de gasklep normaal bediend wordt (zit metalen kogeltje aan waar de stang aan bevestigd wordt) zit niet rechtstreeks aan de gasklepas vast, zodat de gasklep een klein stukje open kan zonder dat de hevel meebeweegt.
het bedieningsarmpje wat wel rechtstreeks op de as zit heeft een klein uitsteeksel met daarin een gaatje, als ik daarop duw gaat de gasklep een klein stukje open zonder dat de overige bediening mee gaat.
ik neem aan dat de bedieningsstang van het membraamdoosje in dat oogje gehaakt zit, en zo invloed kan hebben op de gasklep.
Als de losse en vaste hendel aan elkaar verkleefd zitten met oude olie of andere viezigheid kan ik me voorstellen dat de gasklepas een stukje open blijft staan, ook als het decelleratiemechanisme verder in orde is.
dus je kunt het beste de bediening uit elkaar halen, schoonmaken, en controleren of alles vrij kan bewegen.
groetjes Wouter
@ Diede: De toerenteller zit er al in! Heb m overgezet in de originele tellerunit ivm kilometerstand afwijking. dat ging prima, was iets meer werk maar wel de moeite waard.
de bedieninghevel waarmee de gasklep normaal bediend wordt (zit metalen kogeltje aan waar de stang aan bevestigd wordt) zit niet rechtstreeks aan de gasklepas vast, zodat de gasklep een klein stukje open kan zonder dat de hevel meebeweegt.
het bedieningsarmpje wat wel rechtstreeks op de as zit heeft een klein uitsteeksel met daarin een gaatje, als ik daarop duw gaat de gasklep een klein stukje open zonder dat de overige bediening mee gaat.
ik neem aan dat de bedieningsstang van het membraamdoosje in dat oogje gehaakt zit, en zo invloed kan hebben op de gasklep.
Als de losse en vaste hendel aan elkaar verkleefd zitten met oude olie of andere viezigheid kan ik me voorstellen dat de gasklepas een stukje open blijft staan, ook als het decelleratiemechanisme verder in orde is.
dus je kunt het beste de bediening uit elkaar halen, schoonmaken, en controleren of alles vrij kan bewegen.
groetjes Wouter
@ Diede: De toerenteller zit er al in! Heb m overgezet in de originele tellerunit ivm kilometerstand afwijking. dat ging prima, was iets meer werk maar wel de moeite waard.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets