Schokken bokken assistentie gevraagd
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-11-2005 23:38 #624307
door V300 register
Schokken bokken assistentie gevraagd is gemaakt door V300 register
Beste mensen,
Bij bepaalde toerentallen stottert mijn 340 uit '90 (5-bak). Stationair loopt ie op zich goed, al valt mij wel op dat het stationair toerental hoger ligt, zodra de motor warm is.
CO is inmiddels bijgesteld, dus dat is ok. Maar ik vind nog steeds niet lekker lopen.
Nu valt het mij bij het lezen van vergelijkbare onderwerpen op, dat er meerdere oorzaken voor kunnen zijn, maar dat het vaak betrekking heeft op de carburateur.
Welke expert zou samen met mij dit probleem van schokken en bokken willen opsporen en verhelpen? Ik ben zelf helaas niet zo'n sleutelaar, dus hoop ik er ook een en ander van te kunnen opsteken. Ik woon in Breda, maar rijd met alle plezier een stukkie om voor assistentie.
Alvast bedankt.
Bij bepaalde toerentallen stottert mijn 340 uit '90 (5-bak). Stationair loopt ie op zich goed, al valt mij wel op dat het stationair toerental hoger ligt, zodra de motor warm is.
CO is inmiddels bijgesteld, dus dat is ok. Maar ik vind nog steeds niet lekker lopen.
Nu valt het mij bij het lezen van vergelijkbare onderwerpen op, dat er meerdere oorzaken voor kunnen zijn, maar dat het vaak betrekking heeft op de carburateur.
Welke expert zou samen met mij dit probleem van schokken en bokken willen opsporen en verhelpen? Ik ben zelf helaas niet zo'n sleutelaar, dus hoop ik er ook een en ander van te kunnen opsteken. Ik woon in Breda, maar rijd met alle plezier een stukkie om voor assistentie.
Alvast bedankt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-11-2005 11:00 #639131
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schokken bokken assistentie gevraagd
ontsteking, klepspeling kunnen ook meespelen hoor..
(hoe oud zijn de bougiekabels, verdelerkap+rotor, bougies, etc)
het is volkomen normaal dat het toerental bij koude motor lager ligt dan als ie op temperatuur is. daar heb je de choke voor.
ik heb helaas hier thuis niet zulke goede faciliteiten/ruimte. anders wilde ik er wel even naar kijken.
een ander adres wat ik je kan aanbevelen is Antoon van Mullekom, die woont in Son. hij heeft een magnifieke schuur/garage achter in de tuin, en sleutelt graag aan andersmans volvo.
Niet geheel gratis trouwens, maar wel bijna :-)
denk dat jouw probleem grotendeels op te lossen is door een goede grote beurt en even de hand van de meester hier en daar.
je vindt zijn nummer via de gebruikerslijst van dit forum.
Groetjes Wouter
(hoe oud zijn de bougiekabels, verdelerkap+rotor, bougies, etc)
het is volkomen normaal dat het toerental bij koude motor lager ligt dan als ie op temperatuur is. daar heb je de choke voor.
ik heb helaas hier thuis niet zulke goede faciliteiten/ruimte. anders wilde ik er wel even naar kijken.
een ander adres wat ik je kan aanbevelen is Antoon van Mullekom, die woont in Son. hij heeft een magnifieke schuur/garage achter in de tuin, en sleutelt graag aan andersmans volvo.
Niet geheel gratis trouwens, maar wel bijna :-)
denk dat jouw probleem grotendeels op te lossen is door een goede grote beurt en even de hand van de meester hier en daar.
je vindt zijn nummer via de gebruikerslijst van dit forum.
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-11-2005 22:15 #639132
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schokken bokken assistentie gevraagd
Wouter,
Ik heb inmiddels contact gehad met Antoon. Zondag spreken we even af. Dan kan met recht de meester er eens naar kijken.
Bedankt voor de tip!
Groeten,
Remco
Ik heb inmiddels contact gehad met Antoon. Zondag spreken we even af. Dan kan met recht de meester er eens naar kijken.
Bedankt voor de tip!
Groeten,
Remco
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2005 00:25 #639133
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Schokken bokken assistentie gevraagd
Dan weet ik zeker dat het probleem binnenkort helemaal opgelost is.
Moderators: Mark Smeets