Benzine leiding
- V300 register
- Verbannen
-
bij mijn 340 dl komen 2 transparante benzineslangetjes aan de rechterkant van de motor naar binnen die overgaan in een soort gevlochten slangetjes ( deze zijn maar 10 cm lang ). een van die 2 gevlochten slangetjes lekt, hetgeen een benzinelucht veroorzaakt.
ik heb geprobeerd om deze los te maken van elkaar maar dat lukt niet zo. kan ik deze zomaar van elkaar los trekken of maar ik dan meer kapot dan de bedoeling is ?????
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Een slangetje is voor de aanvoer van de benzine, de andere voor de (overige benzine) retour.
Op de slangetjes zitten slangklemmetjes, deze haal je eraf, en je trekt de slangetjes zo van het "blok". Je trekt ze ook van de transparante slangetjes af, maar dat gaat iets moeilijker omdat je die transparante slangetjes vast moet houden, maar ook heel moet laten. Let op dat je de "koperen" hulpstukjes die in het gevlochten slangetje zitten heel laat, niet kwijt raakt en dat je ze ook weer op dezelfde manier terugzet.
Nieuwe benzine slangetjes halen en alles monteren zoals je het eraf hebt gehaald.
Ik raad je zeer sterk af (sterker nog, je mag van mij zo niet rijden met die auto ) om met die lekkende benzineslang te rijden.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik zal de slangetjes morgen vervangen, ik weet nu hoe het moet. enne......ik pas zal in de auto rijden als alles weer piekfijn in orde is.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb het slangetje vervangen zoals beschreven door jouw. Werkte perfect, geen lekkage en benzinelucht meer.
bedankt.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Weten jullie welke maat ze zijn?
5 mm? 6mm?
- V300 register
- Verbannen
-
Buurtvolvo;27987 schreef : Ik moet ook de slangetjes vervangen bij de tank.
Weten jullie welke maat ze zijn?
5 mm? 6mm?
er zijn verschillende maten...
je hebt de slangetjes bij je vlotter (die zijn kleiner) en je hebt de slangetjes bij het overlooptankje (zijn iets groter)...
ik heb de oude slangetjes meegenomen naar een automaterialen zaak en daar hebben ze de binnendiameter gemeten... vervolgens hebben ze mij voor zien van de juiste slangetjes...
- V300 register
- Verbannen
-
De mijne is van mei 1989, als dat helpt om op afstand het juiste slangetje te bepalen...