Volvo 340 14 loopt slecht stationair
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-03-2005 15:21 #624238
door V300 register
Volvo 340 14 loopt slecht stationair is gemaakt door V300 register
Sinds kort loopt mijn motor niet lekker stationair.. de hele motor schud heen en weer en je hoort allerlei gerammel. ALs ik eenmaal rij lijkt het allemaal redelijk normaal. Weet iemand hoe ik hier iets aan kan doen? Ik heb het stationair al al iets hoger afgestreld amar nog steeds blijft het niet zoals het hoort.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-03-2005 15:40 #639154
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Volvo 340 14 loopt slecht stationair
Om wat voor motor gaat het? Als het er een met weber carburateur betreft zou je eens kunnen kijken of het luchtfilterhuis goed vastzit. Het bovenste deel van de carburateur zit vast met 5 bouten aan het onderste deel, controleer ook even of deze goed vastzitten. Door deze dingen kan de motor namelijk valse lucht krijgen en slecht gaan lopen.
- Ted Bogers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2006 22:43 #639155
door Ted Bogers
Beantwoord door Ted Bogers in topic Volvo 340 14 loopt slecht stationair
Ik heb precies hetzelfde aan de hand. De auto schudt enorm bij stationair draaien. Mijn bougies en verdeelkap zijn pas vervangen en mijn carbarateur zit goed vast. Ik heb zelf het idee dat het schudden door een defect aan het vacuumsysteem komt. Weet iemand hoe je het een en ander kunt controleren?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-04-2006 10:28 #639156
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 14 loopt slecht stationair
Controleer de slang die naar je rembekrachtiger
gaat.
gaat.
- Ted Bogers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2006 22:37 #639157
door Ted Bogers
Beantwoord door Ted Bogers in topic Volvo 340 14 loopt slecht stationair
Ik ben van het schudden van mijn auto af.
Via wouter kreeg ik de tip om tijdens het stationair lopen van de moter een beetje remmenreiniger tussen het inlaatspruitstuk en de cilinder te spuiten (Ongeveer op de plaats van de pakking). De moter begon direct beter te lopen omdat hij op deze plaats valse lucht trekt.
De conclusie was dat er of een scheur in het spruitstuk zat of dat de pakking kapot was.
Na gedeeltelijke demontatie van het spruitstuk bleek de pakking nog goed te zijn maar zaten de moeren van het spruitstuk niet goed aangedraaid.
Een draadeind was afgebroken en een andere brak ik zelf af (Waarschijnlijk reeds gescheurd)
Op een van de draadeinden heb ik nog een moer kunnen zetten. De andere was op het huis afgebroken en heb ik voorlopig niet vervangen.
Na de boel vastzetten loopt de moter weer perfect ondanks dat de buitenste uitlaatmoer niet vastzit.
Dus: eerst eens controleren of je moeren vastzitten en draaien met een micrometer.
Groeten,
Ted Bogers
De conclusie was
Via wouter kreeg ik de tip om tijdens het stationair lopen van de moter een beetje remmenreiniger tussen het inlaatspruitstuk en de cilinder te spuiten (Ongeveer op de plaats van de pakking). De moter begon direct beter te lopen omdat hij op deze plaats valse lucht trekt.
De conclusie was dat er of een scheur in het spruitstuk zat of dat de pakking kapot was.
Na gedeeltelijke demontatie van het spruitstuk bleek de pakking nog goed te zijn maar zaten de moeren van het spruitstuk niet goed aangedraaid.
Een draadeind was afgebroken en een andere brak ik zelf af (Waarschijnlijk reeds gescheurd)
Op een van de draadeinden heb ik nog een moer kunnen zetten. De andere was op het huis afgebroken en heb ik voorlopig niet vervangen.
Na de boel vastzetten loopt de moter weer perfect ondanks dat de buitenste uitlaatmoer niet vastzit.
Dus: eerst eens controleren of je moeren vastzitten en draaien met een micrometer.
Groeten,
Ted Bogers
De conclusie was
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-05-2006 22:54 #639158
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 14 loopt slecht stationair
Moderators: Mark Smeets