Gasgeven (afstelling vlotterhoogte)
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2004 23:02 #624237
door Thomas de Wit (GAST)
Gasgeven (afstelling vlotterhoogte) is gemaakt door Thomas de Wit (GAST)
Hallo,
Ik had even een vraagje. Ik kon het nergens anders op het forum vinden. Wat is er nou precies gaande als je auto bij vol intrappen van het gas, na niet al te lang geleden gestart te hebben , even vertraagt met de acceleratie. Ik heb de bekende moeren van de weber al vastgedraaid....
Gr Thomas
Ik had even een vraagje. Ik kon het nergens anders op het forum vinden. Wat is er nou precies gaande als je auto bij vol intrappen van het gas, na niet al te lang geleden gestart te hebben , even vertraagt met de acceleratie. Ik heb de bekende moeren van de weber al vastgedraaid....
Gr Thomas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-05-2004 23:27 #639872
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gasgeven (afstelling vlotterhoogte)
dan is je motor nog 'koud'.
een heel klein beetje shoke geven kan goed helpen
Groetjes Wouter
een heel klein beetje shoke geven kan goed helpen
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-05-2004 08:20 #639873
door V300 register
Is dat niet gewoon dat je motor stiekum heel even een beetje "verzuipt"? Zeg maar, zich even verslikt in de plotselinge aanvoer van benzine, wat dan omdat hij nog koud is verkeerd valt?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-05-2004 08:31 #639874
door V300 register
Hoi Thomas ,als ik jouw s'morgens om zes uur wakker maak .En ik giet een liter bier in je mik, vindt je vast ook niet zo lekker .
:-)
Ik denk dat je je 340 beter goed warm kan laten lopen voordat je gaat ''gassen''.
:-)
Ik denk dat je je 340 beter goed warm kan laten lopen voordat je gaat ''gassen''.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-05-2004 11:38 #639875
door V300 register
340 of 360? injectie of carburateur?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-05-2004 12:19 #639876
door V300 register
gl special variomaat
dus een 1.4 met 32DIR weber carburateur
dus een 1.4 met 32DIR weber carburateur
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2004 12:22 #639877
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Gasgeven (afstelling vlotterhoogte)
340 carburateur. Maar ik denk inderdaad dat ik wat liever voor 'm moet zijn. Maar iets stond me bij dat dat juist een mankement was. Dus ik dacht, ik vraag het ff. Maar iig bedankt.
Gr Thomas
Gr Thomas
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-05-2004 12:30 #639878
door V300 register
heb het wel eens gehad met de 340 special;
daarbij stonden de bougies te ruim. stationair prima lopen, maar als je dan iets gas gaf werd de compressiedruk hoger, en kon de ontsteking het niet meer voor mekaar krijgen om door het mengsel heen te vonken. kostte best even moeite om daarmee weg te komen.
verdeelkap en kabels zullen ook wel niet helemaal fris meer geweest zijn
Groetjes Wouter
daarbij stonden de bougies te ruim. stationair prima lopen, maar als je dan iets gas gaf werd de compressiedruk hoger, en kon de ontsteking het niet meer voor mekaar krijgen om door het mengsel heen te vonken. kostte best even moeite om daarmee weg te komen.
verdeelkap en kabels zullen ook wel niet helemaal fris meer geweest zijn
Groetjes Wouter
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2004 12:54 #639879
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Gasgeven (afstelling vlotterhoogte)
Die dingen hebben nog geen merkbare problemen gegeven. Maar ik was al wel van plan om ze eens te vervangen. Maar eerst de uitlaat van de week. O! trouwens via daar verliest hij ook wat druk omdat er een gaatje in zit. Heb het wel zoveel mogelijk dicht gemaakt. Maar de lek is er nog wel. Kan het daar niet iets mee te maken hebben?
Gr Thomas
Gr Thomas
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-05-2006 14:06 #639880
door V300 register
Zo... na lang zoeken heb ik het eindelijk gevonden...
Ik heb ook het probleem zoals het hier beschreven staat... echter niet alleen bij koude motor, maar ook bij warme...
Volgas vanuit stilstand en dan lijkt het alsof de motor een beetje verzuipt. Ik dacht eerst dat de motor niet genoeg benzine kreeg dus ik trok de choke erbij uit, dit gaf echter een 'kggg' geluid bij de choke.
Ik heb een 340 DL vario uit 1988. Nu is mijn auto van de week APK gekeurd en toen is het CO teruggedraaid. Kan het daarmee te maken hebben? En wat kan ik er anders aan doen?
(Bericht gewijzigd door sien op 22 mei 2006)
Ik heb ook het probleem zoals het hier beschreven staat... echter niet alleen bij koude motor, maar ook bij warme...
Volgas vanuit stilstand en dan lijkt het alsof de motor een beetje verzuipt. Ik dacht eerst dat de motor niet genoeg benzine kreeg dus ik trok de choke erbij uit, dit gaf echter een 'kggg' geluid bij de choke.
Ik heb een 340 DL vario uit 1988. Nu is mijn auto van de week APK gekeurd en toen is het CO teruggedraaid. Kan het daarmee te maken hebben? En wat kan ik er anders aan doen?
(Bericht gewijzigd door sien op 22 mei 2006)
Moderators: Mark Smeets