Accu

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2013 17:47 #940596 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Accu
De computer heeft geen andere functies. Als het contact aan staat brand de display, en anders staat alles uit. Maar hij heeft geen geheugen waarin hij z'n instellingen bewaard. Hij blijft alles onthouden zolang er stroom op staat.

Wat de radio betreft, zit nu een Philips DCC cassette geval in met een verloop stekker naar de originele van de auto. Aan de draden is niet gerotzooid dus ik dacht dat dat wel goed zat. Had daarvoor een Volvo CR-102 radio (die nu helaas nog kapot is) maar toen had ik het probleem ook al met de accu.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2013 18:09 #940597 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Accu

Fran?ois;224060 schreef : @Steven: als je maar heel weinig rijdt met een auto, kan het voor de
levensduur van de accu gunstig uitpakken als je een massaslot plaatst.
Met een draaiknop onderbreek je de massa, als je de auto langere tijd
niet gebruikt. Kost iets van 7,95 en is ook nog eens goed tegen diefstal.

www.berlott.nl/images/massaslot.jpg

Klep open doen en massa van de accu loshalen, kost helemaal niks en heeft hetzelfde effect :groovy:

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2013 18:45 #940598 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Accu
Ik kan de auto gerust een maand laten staan.. Massasloten werken alleen merkbaar goed als je een lek ergens hebt; bij onze 300's is dat voor 90% van de gevallen een verkeerd geinstalleerde radio - we hebben namelijk geen computers die altijd iets gebruiken.

Steven340; ik ben wel benieuwd naar hoe die radio is aangesloten en met welk verloopstekkertje. Nu zal je accu ook in erg slechte staat zijn; volledig ontladen is funest voor de interne weerstand en dus interne verliezen. Een versleten accu loopt ook in je woonkamer leeg.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2013 19:25 #940599 door V300 register

Vermilion;224080 schreef : Klep open doen en massa van de accu loshalen, kost helemaal niks en heeft hetzelfde effect :groovy:

Tot je je massaklem een keer kapotdraait, en dat gaat bij een 340 wel h??l gemakkelijk met die antieke loden klemmen:snif:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2013 14:50 #940608 door V300 register
Die klemmen draai ik ik zelf ook nooit helemaal vast. Door ze op de accupool te schuiven / draaien komen ze goed genoeg vast te zitten om goed te werken (het zaakje moet wel schoon zijn natuurlijk). En ze blijven zo net los genoeg zitten zodat je ze weer door dezelfde draaiende beweging eraf kunt nemen.

wat je vaak ziet is dat het lood al helemaal naar de filistijnen is gedraaid door het steeds opnieuw vasttrekken van de klembout. helpt niks, erop draaien zit het bijna net zo vast

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2013 16:58 #940611 door Steven340
Het probleem bij mij is dan dat de boordcomputer volledig gereset wordt. En moet ik weer een tank leeg rijden om hem te kunnen kalibreren :(
Hou m'n verbruik nogal vaak in de gaten :yeah:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2013 18:33 #940616 door V300 register

Wouter;224091 schreef : wat je vaak ziet is dat het lood al helemaal naar de filistijnen is gedraaid door het steeds opnieuw vasttrekken van de klembout. helpt niks, erop draaien zit het bijna net zo vast

Om die rede heb ik er gewoon universele messing klemmen opgezet. Werkt prima, en die draai je ook niet kapot!
Daarnaast heb ik ook nog op beide auto's zo'n massascheider met zo'n schroefdop...

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2014 18:53 #941315 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Accu
heb je al eens gemeten wat je rustverbruik is? dus als alles 'uit' staat?

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2014 19:37 #941316 door Steven340

powerflux;224830 schreef : heb je al eens gemeten wat je rustverbruik is? dus als alles 'uit' staat?

Nah, niet echt. Maar toen ik zag dat de accu uit 2001 kwam wist ik genoeg. Tijd voor een nieuwe.

Heb er nu een duracell accu in zitten. Bevat veel meer lood en houdt het veel langer vol dan normale lood accu's. Tot nu toe nog geen problemen gehad. Weegt alleen effe wat meer ;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC