Elektrisch lassen aan auto en zijn wisselstroom-dynamo.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-10-2011 20:02 #631493 door V300 register
Als er aan een auto elektrisch gelast wordt en de accu van het betreffende vehicle is niet ontkoppeld, betekent dit dan ALTIJD einde levensloop van die (wisselstroom)dynamo (dioden), of loopt dat zo'n vaart niet?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2011 21:21 #886395 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Elektrisch lassen aan auto en zijn wisselstroom-dynamo.
Niet altijd, maar het is wel aan te raden als je aan een auto gaat lassen de kabel van de - [min] pool van de accu los te nemen voor alle zekerheid.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-10-2011 21:36 #886399 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Elektrisch lassen aan auto en zijn wisselstroom-dynamo.
Maar wat nog veel belangrijker is: plaats de massaklem zo dicht mogelijk bij het te lassen gedeelte. Hierdoor hoeft de stroom niet door heel de auto heen.

Een goede aarde van de kabelboom en componenten kan ook een hele boel schelen. Alle afgeschermde kabels enzo mogen maar aan 1 kant geaard zijn, zo niet, dan kunnen er weleens wat elektrische componenten doorfikken wanneer je aan het lassen bent. Maar aangezien je bij een auto nooit weet of dat zo is; zie bovenstaand advies.

Sowieso nooit lassen wanneer ergens spanning op staat. Dus inderdaad ook die massaklem losgooien.

Daarnaast moet ik zeggen dat je jezelf helemaal niet druk hoeft te maken wanneer je bovenstaande adviezen in acht neemt; anders zou de gehele elektrische installatie van m'n 343 allang naar de balle moeten zijn ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-10-2011 13:59 #886451 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Elektrisch lassen aan auto en zijn wisselstroom-dynamo.

Ovlov 3.6L;185331 schreef :
Daarnaast moet ik zeggen dat je jezelf helemaal niet druk hoeft te maken wanneer je bovenstaande adviezen in acht neemt; anders zou de gehele elektrische installatie van m'n 343 allang naar de balle moeten zijn ;)

In bovenstaand zinnetje zal het woordje 'niet' (".... adviezen niet in ...") per ongeluk zijn weggevallen. Correct?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-10-2011 15:04 #886459 door V300 register
Ik gooi sowieso als ik ga klussen aan m'n auto bijna altijd de electra eraf. lees: als ik ga solderen etc

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC