Centrale vergrendeling niet aan de praat...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2011 14:58 #631125 door V300 register
Centrale vergrendeling niet aan de praat... is gemaakt door V300 register
Hallo iedereen,

Ik heb ontdekt dat ik centrale deurvergrendeling heb, alleen bleek deze niet te werken. Ik ben vandaag twee sloperijen afgeweest, met succes. Allebei een 340 met CV, maar na het testen van de aanstuur-unit in de bestuurdersdeur, bleken ze het allebei niet te doen.

Heb ik nu gewoon pech met drie stuks kapotte motortjes of doe ik iets fout?
Er staat wel gewoon 12 volt op de roze draad i.c.m. de bruine aardedraad.

Lijkt me toch dat ik verder moet zoeken of trek ik een verkeerde conclusie.
Graag tips!

Alvast dank,

Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2011 15:09 #870600 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Centrale vergrendeling niet aan de praat...
Drie keer kapotte motor lijkt me sterk.. Ik zou alle verbindingen even nalopen. Je hebt als het goed is een kabelboom in het dashboard, die aan je 'hoofdkabelboom' zit met die roze en bruine. Aan de uiteinden hiervan zit een verbinding naar de kabels in de deur. Deze kan los zitten, of de kabel aan de motorkant.

Of nog makkelijker, het kan dat het stangetje van de motor niet goed zit? Wordt die wel omlaag gedrukt?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2011 19:48 #870619 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Centrale vergrendeling niet aan de praat...
Massa doorverbinden, volgens mij de bruine draden.
Dan de voedingsdraad (+12V) om de beurt met de 2
andere, overgebleven stekkers doorverbinden.
En als je die zo handmatig doorverbindt, werken de ander motortjes dan?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2011 20:20 #870624 door V300 register
Dank voor jullie reacties.

Francios, ik ga dit weekend even je tip testen. Aangezien er gewoon 12 volt continu op staat, ga ik er toch stiekem van uit dat je motortjes defect zijn.

Verbindingen onder het dashboard loop ik ook nog even na.

Ik hou jullie op de hoogte.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2011 15:35 #870667 door V300 register
hoi Jan,

ik heb het bij de 340 GL special van mn vader (ja, die kennen jullie nog niet .. zie foto op motorrijders topic..) ook meegemaakt:

De aanstuurunit in de bestuurdersdeur doet het gewoon nog. deze klikt 2 maal als je het slot bedient, met een korte vertraging tussen de klikken. Echter: de motortjes in de andere deuren waren alle 3 compleet doorgesmolten van binnen.

Mijn theorie is dat het slot in de bestuurdersdeur is blijven hangen op een halverwege-stand waardoor de elektrische sturing van de motortjes AAN is blijven staan. daardoor oververhit en doorgebrand. Dus als je het wilt gaan oplossen: eerst de vervangende motortjes testen. Dit kun je doen door kort 12V erop zetten (polen steeds andersom aansluiten om op en neer te laten gaan)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC