Centrale vergrendeling niet aan de praat...
- V300 register
- Verbannen
- 
              
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                22-04-2011 14:58                #631125
        door V300 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Centrale vergrendeling niet aan de praat... is gemaakt door V300 register            
    
        Hallo iedereen,
Ik heb ontdekt dat ik centrale deurvergrendeling heb, alleen bleek deze niet te werken. Ik ben vandaag twee sloperijen afgeweest, met succes. Allebei een 340 met CV, maar na het testen van de aanstuur-unit in de bestuurdersdeur, bleken ze het allebei niet te doen.
Heb ik nu gewoon pech met drie stuks kapotte motortjes of doe ik iets fout?
Er staat wel gewoon 12 volt op de roze draad i.c.m. de bruine aardedraad.
Lijkt me toch dat ik verder moet zoeken of trek ik een verkeerde conclusie.
Graag tips!
Alvast dank,
Jan
    Ik heb ontdekt dat ik centrale deurvergrendeling heb, alleen bleek deze niet te werken. Ik ben vandaag twee sloperijen afgeweest, met succes. Allebei een 340 met CV, maar na het testen van de aanstuur-unit in de bestuurdersdeur, bleken ze het allebei niet te doen.
Heb ik nu gewoon pech met drie stuks kapotte motortjes of doe ik iets fout?
Er staat wel gewoon 12 volt op de roze draad i.c.m. de bruine aardedraad.
Lijkt me toch dat ik verder moet zoeken of trek ik een verkeerde conclusie.
Graag tips!
Alvast dank,
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                22-04-2011 15:09                #870600
        door V300 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door V300 register in topic Centrale vergrendeling niet aan de praat...            
    
        Drie keer kapotte motor lijkt me sterk.. Ik zou alle verbindingen even nalopen. Je hebt als het goed is een kabelboom in het dashboard, die aan je 'hoofdkabelboom' zit met die roze en bruine. Aan de uiteinden hiervan zit een verbinding naar de kabels in de deur. Deze kan los zitten, of de kabel aan de motorkant.
Of nog makkelijker, het kan dat het stangetje van de motor niet goed zit? Wordt die wel omlaag gedrukt?
    Of nog makkelijker, het kan dat het stangetje van de motor niet goed zit? Wordt die wel omlaag gedrukt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                22-04-2011 19:48                #870619
        door V300 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door V300 register in topic Centrale vergrendeling niet aan de praat...            
    
        Massa doorverbinden, volgens mij de bruine draden.
Dan de voedingsdraad (+12V) om de beurt met de 2
andere, overgebleven stekkers doorverbinden.
En als je die zo handmatig doorverbindt, werken de ander motortjes dan?
    Dan de voedingsdraad (+12V) om de beurt met de 2
andere, overgebleven stekkers doorverbinden.
En als je die zo handmatig doorverbindt, werken de ander motortjes dan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                22-04-2011 20:20                #870624
        door V300 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door V300 register in topic Centrale vergrendeling niet aan de praat...            
    
        Dank voor jullie reacties.
Francios, ik ga dit weekend even je tip testen. Aangezien er gewoon 12 volt continu op staat, ga ik er toch stiekem van uit dat je motortjes defect zijn.
Verbindingen onder het dashboard loop ik ook nog even na.
Ik hou jullie op de hoogte.
    Francios, ik ga dit weekend even je tip testen. Aangezien er gewoon 12 volt continu op staat, ga ik er toch stiekem van uit dat je motortjes defect zijn.
Verbindingen onder het dashboard loop ik ook nog even na.
Ik hou jullie op de hoogte.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                23-04-2011 15:35                #870667
        door V300 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door V300 register in topic Centrale vergrendeling niet aan de praat...            
    
        hoi Jan,
ik heb het bij de 340 GL special van mn vader (ja, die kennen jullie nog niet .. zie foto op motorrijders topic..) ook meegemaakt:
De aanstuurunit in de bestuurdersdeur doet het gewoon nog. deze klikt 2 maal als je het slot bedient, met een korte vertraging tussen de klikken. Echter: de motortjes in de andere deuren waren alle 3 compleet doorgesmolten van binnen.
Mijn theorie is dat het slot in de bestuurdersdeur is blijven hangen op een halverwege-stand waardoor de elektrische sturing van de motortjes AAN is blijven staan. daardoor oververhit en doorgebrand. Dus als je het wilt gaan oplossen: eerst de vervangende motortjes testen. Dit kun je doen door kort 12V erop zetten (polen steeds andersom aansluiten om op en neer te laten gaan)
    ik heb het bij de 340 GL special van mn vader (ja, die kennen jullie nog niet .. zie foto op motorrijders topic..) ook meegemaakt:
De aanstuurunit in de bestuurdersdeur doet het gewoon nog. deze klikt 2 maal als je het slot bedient, met een korte vertraging tussen de klikken. Echter: de motortjes in de andere deuren waren alle 3 compleet doorgesmolten van binnen.
Mijn theorie is dat het slot in de bestuurdersdeur is blijven hangen op een halverwege-stand waardoor de elektrische sturing van de motortjes AAN is blijven staan. daardoor oververhit en doorgebrand. Dus als je het wilt gaan oplossen: eerst de vervangende motortjes testen. Dit kun je doen door kort 12V erop zetten (polen steeds andersom aansluiten om op en neer te laten gaan)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
        Moderators: Mark Smeets    
 
				




