achterruitverwarming werkt niet
- Ted Bogers
- Nieuw lid
- 

Volgens mij goed vastgezet. Verwarming werkt echter niet.
Aangezien ik geen idee hebt hoe die verwarming werkt heb ik hier een vraag.
De rechterdraad aan de ruitverwarming geeft stroom volgens een aangesloten lampje tussen dit contact en de aarde.
Links staat er volgens mij geen stroom op (Is dit de aarde aansluiting of moet hier ook stroom opstaan?)
Zijn er nog andere dingen die ik kan nalopen?
Groeten,
Ted Bogers
Dordrecht
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 

- Ted Bogers
- Nieuw lid
- 

Als ik de verwarming aanzet en een lampje hou tussen plaatje links en plaatje rechts gaat hij branden. (Draden van het lampje op de plaatjes die op de ruit zitten : dus de contacten moeten goed zitten)
Ik neem aan dat als de draden in de ruit versleten zijn er juist geen stroom door de draden moet lopen, of zie ik dat verkeerd?)
Ik zal eens een multimeter aanschaffen.
Voorbaat dank,
Ted Bogers
- Wouter Borsje
- 

- Premium lid
- 

Anders meet je de draden zelf niet, links en rechts zitten stroken op de ruit, de dunne draden daartussen bepalen de weerstand, diezelfde weerstand bepaald de stroom die er doorheen loopt, die stroom bepaald op zijn beurt weer hoe warm de draden worden.
- V300 register
- Verbannen
- 

- Laurens Post
- Nieuw lid
- 

- V300 register
- Verbannen
- 

Vermilion;171658 schreef : Het kan zijn dat de draden in het glas kapot zijn, je kunt een multimeter op het linker en rechter uiteinde zetten en dan kijken of daar wel stroom loopt, zo ja dan zijn de lijnen versleten
Ik geloof dat je hiermee spanning wil gaan meten en geen STROOM.
stroom meet je in SERIE. Zoals jij het beschrijft meet je spanning en dat zou ik met een multimeter ingesteld op stroom niet doen, dat gaat gegarandeerd boem!:+
Stroom meten is 1 kant los, aan multimeter hangen en dan andere uiteinde van meter terug op het raam!
- V300 register
- Verbannen
- 

- V300 register
- Verbannen
- 

Vermilion;172052 schreef : Natuurkunde is ook weer een aantal jaren geleden voor me afgelopen :+
haha, blijkbaar ja! Ach, ik zit er dagelijks in, dus dan vallen zo'n dingen je nou eenmaal op he!