Nummer contactslot
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

17-02-2011 22:59                #630974
        door 16673-dummy

Nummer contactslot is gemaakt door 16673-dummy            

Weet iemand of op het contactslot een nummer staat welke overeenkomt met het nummer van de sleutel, en zoja, waar die dan staat?
Ik heb een kans om een reservesleutel te bemachtigen, maar dan moet ik het sleutelnummer weten. De contactsleutel is (samen met de andere sleutels) al niet meer de originele dus daar staat geen nummer meer op.
Ik wil toch graag het nummer achterhalen zodat ik na 2 jaar zoeken en proberen dan eindelijk eens een reservesleutel op de kop kan tikken.
Het gaat om het slot van de 345 uit 1981.
    Ik heb een kans om een reservesleutel te bemachtigen, maar dan moet ik het sleutelnummer weten. De contactsleutel is (samen met de andere sleutels) al niet meer de originele dus daar staat geen nummer meer op.
Ik wil toch graag het nummer achterhalen zodat ik na 2 jaar zoeken en proberen dan eindelijk eens een reservesleutel op de kop kan tikken.
Het gaat om het slot van de 345 uit 1981.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 

Minder
        Meer

17-02-2011 23:14                #865545
        door V300 register

Beantwoord door V300 register in topic Nummer contactslot            

Het nummer staat op de slotplaatjes die je kunt zien als je de slotcilinder er uit haalt. Hoe precies je het nummer kunt aflezen ben ik al weer vergeten maar het staat daar iig op.    
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

18-02-2011 10:58                #865557
        door 16673-dummy

Beantwoord door 16673-dummy in topic Nummer contactslot            

Bedankt Jos.
Als ik het goed begrijp, moet het contactslot er dan dus af?
    Als ik het goed begrijp, moet het contactslot er dan dus af?
- Robbert Jan
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

18-02-2011 13:46                #865580
        door Robbert Jan

Beantwoord door Robbert Jan in topic Nummer contactslot            

Het slot hoeft er niet af.
Als ik er aan denk zal ik je zondag ff laten zien hoe het moet, ergens zit een gaatje en bij een bepaalde stand van de sleutel kun je daar de slotcylinder ontgrendelen waardoor ie er uit valt.
Maar ik denk niet dat je dan al de code kunt uitlezen.
    Als ik er aan denk zal ik je zondag ff laten zien hoe het moet, ergens zit een gaatje en bij een bepaalde stand van de sleutel kun je daar de slotcylinder ontgrendelen waardoor ie er uit valt.
Maar ik denk niet dat je dan al de code kunt uitlezen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

18-02-2011 13:56                #865582
        door 16673-dummy

Beantwoord door 16673-dummy in topic Nummer contactslot            

Tijdens het zoeken naar een onderdeel voor iemand kwam ik een doosje tegen met onderdelen die in de 345 lagen toen ik 'm kocht. Hier zaten o.a. een contactslot met sleutel en een achterklepslot in. Op die laatste zaten sporen van groene lak....
Bij de 345 heb ik vele verschillende sleutels en wat denk je? Dat "gevonden" achterklepslot heeft dezelfde sleutel als de portiersloten dus bij deze is ??n probleem opgelost (en dat slot ga ik z.s.m. inbouwen, de huidige gaat steeds moeilijker open).
Het contactslot is vermoedelijk ook van de 345 (geweest). Er zal nu een andere inzitten, temeer omdat ik een lelijke, bruine Belgische KIS-contactsleutel heb en niet meer de originele Volvo-sleutel.
Ik zal dit slot meenemen naar de ALV zondag, in de hoop dat iemand me kan vertellen waarom dit slot vervangen zou zijn (en hoe je kunt checken of een contactslot stuk is of niet).
Als dan duidelijk wordt of dat losse contactslot inderdaad de originele is, zou ik hem niet eens open hoeven te maken (en de kans lopen dat hij voorgoed stuk gaat) maar slechts naar de dealer hoeven te gaan met het chassisnummer, om zo de sleutelcode te achterhalen. Dan kan ik -hopelijk- een gebruikte sleutel regelen met hetzelfde nummer en heb ik overal weer een passende, origineel Volvo reservesleutel van.
Nu de tankdop nog...
    Bij de 345 heb ik vele verschillende sleutels en wat denk je? Dat "gevonden" achterklepslot heeft dezelfde sleutel als de portiersloten dus bij deze is ??n probleem opgelost (en dat slot ga ik z.s.m. inbouwen, de huidige gaat steeds moeilijker open).
Het contactslot is vermoedelijk ook van de 345 (geweest). Er zal nu een andere inzitten, temeer omdat ik een lelijke, bruine Belgische KIS-contactsleutel heb en niet meer de originele Volvo-sleutel.
Ik zal dit slot meenemen naar de ALV zondag, in de hoop dat iemand me kan vertellen waarom dit slot vervangen zou zijn (en hoe je kunt checken of een contactslot stuk is of niet).
Als dan duidelijk wordt of dat losse contactslot inderdaad de originele is, zou ik hem niet eens open hoeven te maken (en de kans lopen dat hij voorgoed stuk gaat) maar slechts naar de dealer hoeven te gaan met het chassisnummer, om zo de sleutelcode te achterhalen. Dan kan ik -hopelijk- een gebruikte sleutel regelen met hetzelfde nummer en heb ik overal weer een passende, origineel Volvo reservesleutel van.
Nu de tankdop nog...
        Moderators: Mark Smeets