Renix8404 S100600-404 /b 202105
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- 

Die motor is namelijk maar in die serie geleverd tot aan 1982... daarna kwam de B200K.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- 

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- 

Probleem opgelost, maar ondertussen vind ik het topic wel interessant. Aangezien blijkt dat er maar weinig van deze renixen te vinden zijn en er geen alternatieven voor zijn. Extra aandachtspunt voor de bezoeker van autodemontagebedrijven.
De motor loopt nu prima. Nu moet de carb. nog de nodige aandacht krijgen. Ik verdenk ook de oude benzine als troublemaker.
Renix gelukkig in orde.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- 

in engeland hebben ze wat vaker problemen met de spoel en het renigen van de contacten is vaak voldoende om weer een krachtige vonk te krijgen; denk overigens dat die gasten er daar meer problemen mee hebben ivm weersomstandigheden. wat jongere renaults kregen de Renix unit gemonteerd in een (spat)waterdichte kunststof doos.
de spoel is voor alle renixen onderling uitwisselbaar; en zelf nog nieuw te bestellen!
idem voor de BDP sensor; is nog nieuw bij renault te bestellen.
kapot membraam betekend helaas unit weggooien. auto loopt dan stationair prima, maar ontsteekt veel te laat als je wat gas geeft.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- 

- V300 register
- Verbannen
- 

De kans op een kapotte renix is belachelijk klein, en we hoeven dus niet hopeloos te gaan zoeken naar nieuwe atm? Volgens mij zijn er oook niet zo heel veel mensen met een motor zoals ik heb hier?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- 

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- 

flyhart;167454 schreef : Dus, Anjo:
De kans op een kapotte renix is belachelijk klein, en we hoeven dus niet hopeloos te gaan zoeken naar nieuwe atm? Volgens mij zijn er oook niet zo heel veel mensen met een motor zoals ik heb hier?
jep, ik heb zelf nog nooit een kapotte renix meegemaakt (wel 1x de losse bobine) maar het blijft natuurlijk zondermeer mogelijk al is het wel zeldzaam.
er is trouwens een complete check hiervoor, dus als je geen vonk uit je bobinekabel krijgt en na montage van een andere unit wel nog niet gelijk de oude wegknikkeren!
zal is kijken of ik dat binnenkort eens op het forum kan zetten of iig bij de leden documentatie (als het daar al niet bij staat, geen idee eigenlijk).