Mistlampen onder de bumper
- V300 register
- Verbannen
- 
              
ff zoeken op marktplaats (die van mij koste 5 euro, niks dus) Het aansluiten is vrij makkelijk, er zit ook altijd een schema bij.
Verder, kan ik je advieseren om te schakelen naar Aarde, ipv zoals het schema zegt. Dat scheelt je een lelijke draad naar de motorkap
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
Het sprookje dat dit beter zicht oplevert is al lang achterhaald.Gekleurd glas laat nu eenmaal minder licht door dan helder glas.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
 
    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
Hmmm....? Je bedoelt dus permanent spanning op de lampen en je schakelaar tussen de lamp en aarde?flyhart;160875 schreef : (...)
Verder, kan ik je advieseren om te schakelen naar Aarde, ipv zoals het schema zegt. Dat scheelt je een lelijke draad naar de motorkap
Ik doe het juist bij voorkeur andersom: De lamp permanent op aarde aangesloten (elke fatsoenlijke schroef of bout voldoet bijna :w00t:) en schakelen op de +12V. Dit om een paar redenen:
-Bij kortsluiting volstaat het om de boel uit te schakelen (alles na de schakelaar wordt spanningsvrij)
-Bij kortsluiting tussen lamp en schakelaar klapt de zekering er uit en klaar, terwijl bij schakelen naar massa juist de lamp gaat branden --> doei doei accu...
-Het scheelt draden trekken.
Maar verlicht mij (:f) over jouw keuze?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
setsunakaede;160883 schreef : Hmmm....? Je bedoelt dus permanent spanning op de lampen en je schakelaar tussen de lamp en aarde?
Ik doe het juist bij voorkeur andersom: De lamp permanent op aarde aangesloten (elke fatsoenlijke schroef of bout voldoet bijna :w00t:) en schakelen op de +12V. Dit om een paar redenen:
-Bij kortsluiting volstaat het om de boel uit te schakelen (alles na de schakelaar wordt spanningsvrij)
-Bij kortsluiting tussen lamp en schakelaar klapt de zekering er uit en klaar, terwijl bij schakelen naar massa juist de lamp gaat branden --> doei doei accu...
-Het scheelt draden trekken.
Maar verlicht mij (:f) over jouw keuze?
Dat van mij scheelt juist draden trekken..maar misschien doen wij wel hetzelfde.
Ik heb m'n lampen op aarde en op het relais (schakel) aangesloten. Dan de spanning van de accu ook op het relais. (die dus op de spoel) en 1 van de speol naar de schakel doorgelust. De laatste gaat van schakel naar m'n schakelaar binnen. Die ik vervolgens weer aard naast de pook (schroefje)
Ik zal d'r straks ff een feuteux van maken.
Dit shceelt dus een draad van de schakelaar (binnen) terug naar de accu. Maar volgens mij doen we dus hetzelfde?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
Jos en Diede!!! Klinkt echt fantastisch maar ik snap er werkelijk geen bal van.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
Ik zal zo een foto maken, als je dat precies zo doet, dan werkt het
 
    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
Wat ik vaak doe, is schakeldraden aftakken van bijpassende, al aanwezige draden (zoals de +contact oid). Vanaf daar naar de schakelaar, vanaf schakelaar naar relais en de GND van het relais klus ik bij de GND van de lamp.
@Gerrit; sorry voor dit geneuzel over draadjes
 ik laat het schemaatje posten even aan Jos over.
 ik laat het schemaatje posten even aan Jos over.    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
 
    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
Bart Manders;160877 schreef : Waarom GELE lampen?
Het sprookje dat dit beter zicht oplevert is al lang achterhaald.Gekleurd glas laat nu eenmaal minder licht door dan helder glas.
Geel licht is lekker rustig voor je ogen, en ook voor tegenliggers is het v??l fijner dan wit/blauw/FELBLAUW XENON-licht
 
    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
 
				




