hoe moet ik de klokkenset uitbouwen?

• rene heersink
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
03-11-2010 10:48 #630713 door rene heersink
hoe moet ik de klokkenset uitbouwen? is gemaakt door rene heersink
ik heb een paar lampjes in de klokken kapot.... de klok is niet meer verlicht en de gordels worden niet meer aan gegeven. hoe moet ik de klokkenset uitbouwen? boven zitten 2 schroeven maar aan de onderkant krijg ik hem niet los....... :wtf2:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2010 10:56 #852142 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic hoe moet ik de klokkenset uitbouwen?
Boven die 2 schroeven en dat metalen plaatje los nemen. Dan boven je pedalen de bekleding losnemen. Met je hand even de onderkant van de tellerset opzoeken. Daar zitten 2 stekkers links en rechts. Lipje indrukken en losnemen die stekkers. Vervolgens zit er achter je km-teller nog een tellerkabel. Deze voorzichtig een kwarslag draaien en losnemen. Nu is je tellerset los. Nu kan je hem naar voren kantelen. Als je hem dan draait kan je hem door je stuur heen halen afhankelijk van welk stuur je in je auto hebt. Anders even je stuur loshalen, hiervoor heb je een dop 24 nodig.

Overigens als je een tellerset hebt met een econometer moet je de vacuum slang daarvan nog los maken. Deze kan je gewoon voorzichtig lostrekken.

• rene heersink
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
03-11-2010 12:49 #852144 door rene heersink
Beantwoord door rene heersink in topic hoe moet ik de klokkenset uitbouwen?

Kevin;159728 schreef : Boven die 2 schroeven en dat metalen plaatje los nemen. Dan boven je pedalen de bekleding losnemen. Met je hand even de onderkant van de tellerset opzoeken. Daar zitten 2 stekkers links en rechts. Lipje indrukken en losnemen die stekkers. Vervolgens zit er achter je km-teller nog een tellerkabel. Deze voorzichtig een kwarslag draaien en losnemen. Nu is je tellerset los. Nu kan je hem naar voren kantelen. Als je hem dan draait kan je hem door je stuur heen halen afhankelijk van welk stuur je in je auto hebt. Anders even je stuur loshalen, hiervoor heb je een dop 24 nodig.

Overigens als je een tellerset hebt met een econometer moet je de vacuum slang daarvan nog los maken. Deze kan je gewoon voorzichtig lostrekken.

bedankt kevin, het is gelukt en de lampjes zijn vervangen.... alles terug gezet en weer in elkaar gezet! thanks:worship:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-11-2010 12:59 #852145 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic hoe moet ik de klokkenset uitbouwen?

meneer de uil;159730 schreef : bedankt kevin, het is gelukt en de lampjes zijn vervangen.... alles terug gezet en weer in elkaar gezet! thanks:worship:

Dan is de vraag, werkt alles wat niet werkte en werkt alles nog wat daarstraks nog werkte! :+

• rene heersink
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
04-11-2010 09:53 #852210 door rene heersink
Beantwoord door rene heersink in topic hoe moet ik de klokkenset uitbouwen?

Dendorssers;159731 schreef : Dan is de vraag, werkt alles wat niet werkte en werkt alles nog wat daarstraks nog werkte! :+

yes yes, ik stond er ook van te kijken! :humor:
er werkte meer dan er eerst nog aan werkte.... alles doet het weer dus dat is weer te merken dat alles doet werken!:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-11-2010 10:21 #852211 door V300 register
Hehe, goed gedaan in dat geval!

Soms heb je nu eenmaal van die momenten dat je meer fout doet dan juist, vandaar even de vraag! Heb zo laatst een moment gehad, iets willen herstellen, maar meer kapot maken dan dat je goed deed!

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2010 22:15 #852267 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic hoe moet ik de klokkenset uitbouwen?
Als het niet meewerkt, stoppen aan de kant leggen en morgen weer kijken.

En dan gaat het vaak in 1x los

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-11-2010 07:56 #852292 door V300 register

elpee;159856 schreef : Als het niet meewerkt, stoppen aan de kant leggen en morgen weer kijken.

En dan gaat het vaak in 1x los

Dat leek toen idd een goed plan, ware het niet dat ik toen daadwerkelijk iets gebroken had en ik het mijn dagelijkse auto nodig had die zondagavond! }:)

Dus toen gauw richting Karwei en iets in elkaar proberen boksen in afwachting van het vervangstuk!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC