Backfires via de radio
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

08-10-2010 22:02                #630607
        door 16673-dummy

Backfires via de radio is gemaakt door 16673-dummy            

Vanavond viel me op dat er een ruisje in de radio zit die afhankelijk is van het motortoerental. Dus hoger toerental = hogere frequentie van de ruis.
Toen ik eens stevig optrok (nouja, stevig optrok... ik ging eens door tot 3500 tpm) en net zo plotseling afremde, kwamen er klappen uit de radio. Ik lachte me kapot :humor:
Afijn, ik vraag me af wat hiervan de oorzaak is. Ik heb onlangs ontstoorde bougies gemonteerd. De antenne zit helemaal voorop de auto; de antennekabel loopt via het zijscherm door het schutbord naar de radio.
    Toen ik eens stevig optrok (nouja, stevig optrok... ik ging eens door tot 3500 tpm) en net zo plotseling afremde, kwamen er klappen uit de radio. Ik lachte me kapot :humor:
Afijn, ik vraag me af wat hiervan de oorzaak is. Ik heb onlangs ontstoorde bougies gemonteerd. De antenne zit helemaal voorop de auto; de antennekabel loopt via het zijscherm door het schutbord naar de radio.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

08-10-2010 23:37                #850169
        door Jeroen van Bodegom

Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Backfires via de radio            

Probeer eens wat audiokabeltjes anders te leggen.    
- V300 register
- Verbannen
- 

Minder
        Meer

08-10-2010 23:43                #850172
        door V300 register

Beantwoord door V300 register in topic Backfires via de radio            

hahaha, ja eigenlijk zou het gezien de positie van de antenne en kabel h??l erg bizar zijn als je dit soort effecten niet zou hebben  

- Wouter Borsje
- 

- Premium lid
- 

Minder
        Meer

09-10-2010 10:14                #850200
        door Wouter Borsje

Beantwoord door Wouter Borsje in topic Backfires via de radio            

Controleer ook even of je autoradio een goede massa heeft (weerstandsmeting)
Heb je voor het aansluiten van de antenne coax kabel gebruikt, en zijn de aansluitingen op zowel de antenne als de radio deugdelijk?
Mocht je er ook een externe versterker op aangesloten hebben, let er dan op dat voeding+luidspreker en signaal kabels altijd zo ver mogelijk van elkaar verwijderd liggen, die laatsten pikken makkelijk stoorsignalen op (dynamo/ontsteking)
    Heb je voor het aansluiten van de antenne coax kabel gebruikt, en zijn de aansluitingen op zowel de antenne als de radio deugdelijk?
Mocht je er ook een externe versterker op aangesloten hebben, let er dan op dat voeding+luidspreker en signaal kabels altijd zo ver mogelijk van elkaar verwijderd liggen, die laatsten pikken makkelijk stoorsignalen op (dynamo/ontsteking)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

09-10-2010 10:26                #850203
        door 16673-dummy

Beantwoord door 16673-dummy in topic Backfires via de radio            

Ik heb een aftermarketantenne incl. kabel al sinds juli 2009 erop zitten. Verder nooit dit soort klachten gehad, wel een matige ontvangst.
Met die ontstoorde bougies heb ik een betere ontvangst, maar zitten dit soort geluiden/ruisjes erin.
Versterker e.d. heb ik niet.
Audiokabeltjes eens goed aanleggen klopt helemaal, maar ik was vooral benieuwd waar dit 'fenomeen' door komt. Zijn het de bougiekabels?
    Met die ontstoorde bougies heb ik een betere ontvangst, maar zitten dit soort geluiden/ruisjes erin.
Versterker e.d. heb ik niet.
Audiokabeltjes eens goed aanleggen klopt helemaal, maar ik was vooral benieuwd waar dit 'fenomeen' door komt. Zijn het de bougiekabels?
- Mark Smeets
- Moderator
- 

Minder
        Meer

10-10-2010 15:44                #850298
        door Mark Smeets

Beantwoord door Mark Smeets in topic Backfires via de radio            

Het zit sowieso in de antenne dan, want je audio kabels lopen niet langs de ontstekking, tenzij je natuurlijk je speakerkabels vanaf de radio door de motorruimte naar je deuren laat lopen  

- V300 register
- Verbannen
- 

Minder
        Meer

11-10-2010 18:50                #850395
        door V300 register

Beantwoord door V300 register in topic Backfires via de radio            

prop er eens een keertje een CD of cassettebandje in en kijk eens wat hij dan doet. Het zou misschien kunnen dat het gewoon aan de bedrading (voeding van de radio) ligt.
Wat het ook zou kunnen zijn is dat er iets met de voeding vanuit de accu richting zekeringkast aan de hand is. Gooi eens met je lichten en kijk eens wat dat voor invloed heeft op de radio.
Misschien anders eens een onstoringscondensator tussen de voeding van de onstekingsunit zetten. Dan moet het zeker op te lossen zijn.
    Wat het ook zou kunnen zijn is dat er iets met de voeding vanuit de accu richting zekeringkast aan de hand is. Gooi eens met je lichten en kijk eens wat dat voor invloed heeft op de radio.
Misschien anders eens een onstoringscondensator tussen de voeding van de onstekingsunit zetten. Dan moet het zeker op te lossen zijn.
        Moderators: Mark Smeets