Probleem met H4 bi-xenon inbouwset (volvo 340)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2010 21:32 #630504 door V300 register
Probleem met H4 bi-xenon inbouwset (volvo 340) is gemaakt door V300 register
Hallo volvo toppers,

Ik ben de trotse eigenaar van een volvo 340 special uit 1990 en dit is 1e keer dat ik iets kapot heb aan mijn volvo. :sad:

Ik ben tijdens de zware buien van afgelopen donderdag in Oldenzaal wezen rondkijken (ramptoerist) en misschien wel door t? diepe plassen water gereden en nu het volgende:
De ochtend na de donderdag kwam ik bij mijn auto en stonden de lampen aan, terwijl de schakelaar gewoon op 0 stond (helemaal naar links dus). Ik heb wat dingen geprobeerd maar de lampen gingen gewoon niet uit dus heb ik de xenonset maar van de accu gehaald.

Ik heb het vervolgens een paar dagen later weer proberen aan te sluiten en nu gaan de lampen af en toe wel uit, maar ook vaak niet. Ook springt ie af en toe op grootlicht en dan wil hij ook niet meer op normaal licht...

Iemand enig idee?

:y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2010 21:44 #844597 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Probleem met H4 bi-xenon inbouwset (volvo 340)
Xenon verlichting betekend dus dat er "geknoeid" is met de originele verlichting. Het zou best kunnen dat een relais voor die xenon is ingebouwd en niet goed waterdicht is. Of het originele relais heeft het nu opgegeven of is ergens overbrugt. Voor meer informatie over de bedrading enzo raad ik je aan lid te worden van de club. Dan kan je namelijk online bij alle offici?le Volvo documentatie en kan je het elektrische scherma uitpluizen.

Veel plezier met je Volvo verder!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2010 21:46 #844598 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Probleem met H4 bi-xenon inbouwset (volvo 340)
Bi-xenon inbouwset.... dat hadden ze in 1990 niet :nono:

Werkt het relais nog wel naar behoren? Als 'ie automatisch op grootlicht springt zou ik daar eens naar kijken.

Edit: zoals Kevin zei dus

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2010 21:58 #844603 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Probleem met H4 bi-xenon inbouwset (volvo 340)
Ik heb de originele lampen er ondertussen weer inzitten en die werken wel gewoon.
Dat betekent dus dat het relais van de xenonset waarschijnlijk kapot is, als ik jouw verhaal zo lees Kevin.

Ik zal de leverancier van de xenonlampen even vragen of de set wel een relais heeft.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2010 23:16 #844619 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Probleem met H4 bi-xenon inbouwset (volvo 340)
die kans is wel vrij groot. Overigens redelijk apart dat deze set blijkbaar een constante plus aansluiting heeft; meestal kan zo'n setje zonder vaste accuspanning ook gewoon werken.

Aan de andere kant is bij sommige auto's de lichtopbrengst met H4 lampen ineens beter als je de verlichting voorziet van een relais, met directe accuvoeding. Blijkbaar is er dan toch nogal wat verlies in de originele kabelboom. Bij V300 heb ik dit overigens nog nooit gemerkt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-08-2010 18:12 #844664 door V300 register
Volgens mijn xenon leverancier heeft de xenonset idd een relais en die regelt het grootlicht.
Hij kan mij een nieuwe kabelboom leveren voor 10 euro, dit doe ik dan ook maar.
Hopen dat dit het probleem oplost.....

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2010 19:52 #844675 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Probleem met H4 bi-xenon inbouwset (volvo 340)
Ik heb je niet gezien in Oldenzaal. Voor hulp kun je pb-en zit wel een beetje in de buurt

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2010 20:20 #845315 door V300 register
Het werkt weer!
Een nieuwe kabelboom heeft het probleem verholpen :yesyes:

Bedankt voor jullie hulp!

Laurens mocht er ooit wat zijn dan weet ik wie ik moet pb-en!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC