Knipperlicht houder afgebroken

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-08-2010 20:53 #630491 door V300 register
Knipperlicht houder afgebroken is gemaakt door V300 register
Goede avond Volvo vrienden,

De hendel van het knipperlicht zat los en onze volvo toederde ons gezellig naar huis.
Ik heb het kastjes onder het stuur los gemaakt en zag dat het plastic plaatje waar de schroeven in zaten die het hele knipperlicht hendeltje vast houden is afgebroken. Nu de grote vraag van mij, hoe kan ik dit repareren en wie heeft er evt de onderdelen liggen om dit te verhelpen. Nu hangt het hendeltje los aan het stuur.

Groetjes Margo:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-08-2010 21:07 #844228 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Knipperlicht houder afgebroken
dit breekt vaak af; het kan gerepareerd worden met van die radiostrips, dat zijn strips met elke cm een 6 mm gat. het kunststof gedeelte zelf zit met een slangklem (!) om het stuurkolom geklemt

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2010 12:11 #844533 door V300 register
knipperlicht

Hallo Coentje

Dank je voor het antwoord, maar het gaatje waar de bout doorheen moet van het hendeltje is doormidden, dan blijft die strip toch ook niet op z?n plaats lijkt mij.Of zie ik dit verkeerd:woops:

Groetjes Margo

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2010 12:45 #844540 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Knipperlicht houder afgebroken
Daarvoor zijn verschillende oplossingen. Clubleden kunnen daarvoor bij mij in de werkplaats terecht.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2010 14:11 #844551 door V300 register

koentje;154019 schreef : dit breekt vaak af; het kan gerepareerd worden met van die radiostrips, dat zijn strips met elke cm een 6 mm gat. het kunststof gedeelte zelf zit met een slangklem (!) om het stuurkolom geklemt

Standaard niet hoor, dat is 100% zeker ook een lapmiddel van een vorige eigenaar :) Die beugel zit op eigen kracht om de stuurkolom geklemd, en wordt geborgd met een plastic pennetje aan de onderkant. Ook wat betreft die afgebroken oogjes heb ik al verschillende lapmiddelen gezien, waaronder secondelijm, metalen stripjes en zelfs een keer een lange schroef door de vierkante bak waar het tellerhuis in zit.

Zelf heb ik gewoon steeds een ander kunststof beugeltje op de sloop gehaald, maar mocht je geen vertrouwen hebben in je eigen krachten dan werkt zo'n metalen strip als spalk doorgaans het best (mits ie netjes op maat wordt gemaakt).

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC