Massaproblemen en lekstroom
- V300 register
- Verbannen
- 
              
 
    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
- 
              
Wat de stroom lekkage betreft, haal een accuklem los en zet een multimeter in serie tussen de accuklem en de accupool, zet de meter op de hoogste stand van amp?res gelijkstroom [0-10] en ga verder zoals koentje opperde
Suc6 ermee
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
zoals Koen al schrijft zijn slechte contacten en lekstroom 2 los staande zaken. De manier van uitzoeken die hij beschrijft met proeflamp kun je niet zonder meer met een multimeter nabootsen. Lampje aansluiten en zekeringen trekken is vaak de snelste manier om de fout te vinden.
als het lampje blijft branden terwijl alle zekeringen eruit zijn, moet je maar weer even melden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              

De grootste ergernis is het niet schakelen van de CVT doordat er g??n of te weinig spanning op het kickdown/bergversnelling circuit staat. Schoonmaken van het stekkerblok van het tachorelais en eventueel de kickdown schakelaar verhelpt het probleem doorgaans voor een paar dagen of weken maar het blijft terugkomen. Waar ik dom genoeg niet aan gedacht heb is ook de zekeringkast eens onderhanden te nemen. Daar zou best de oorzaak kunnen zitten. :hmmz:
Nog een paar vraagjes:
- Waardoor ontstaat eigenlijk die corrosie bij massacontacten?
- Ik zie nergens een massakabel tussen de carrosserie en het motorblok. Kijk ik er overheen of komt die massaverbinding op andere wijze tot stand?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- 
              
waar meet je dat? op de spoelen wil je juist geen spanning; pas als die bediend worden hoort daar spanning op te komen.Fluffball;148199 schreef : De grootste ergernis is het niet schakelen van de CVT doordat er g??n of te weinig spanning op het kickdown/bergversnelling circuit staat.
koperdelen en vocht gaan nooit goed samen, zeker bij wat zoutige lucht/pekeldampen corrodeert het snel, als de corrosie tussen de contacten van de stekkers kruipt maakt dat op een gegeven moment geen contact meer, waarom het bij de massabekabeling sneller gaat komt doordat men niet de moeite heeft genomen om daar ook maar iets van te isoleren.Fluffball;148199 schreef : Waardoor ontstaat eigenlijk die corrosie bij massacontacten?
vanaf de negatieve accupool gaat hij iets naar onderen waar hij vast zit aan de accubak en vervolgens gaat hij eigenlijk direct naar het motorblok en zit vast bij de startmotor als motorblokmassaFluffball;148199 schreef : Ik zie nergens een massakabel tussen de carrosserie en het motorblok. Kijk ik er overheen of komt die massaverbinding op andere wijze tot stand?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
Ik meet altijd op de stekkers van de bergschakelaar. Ik maak geregeld mee dat er maar 2-6 volt op staat. Dat is kennelijk te weinig om het relais te laten functioneren. Na een rondje onder de motorkap heb ik doorgaans weer volle spanning en werkt het spul weer voor enige tijd (note: de printplaat van het relais ziet er prima uit).
Die massakabel heb ik dus mooi overheen gekeken. Ik verwachte eigenlijk zo'n gevlochten ongeisoleerde massakabel. Ik zal daar morgen ook eens naar kijken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- 
              
bij de bergremschakelaar meet ik trouwens nooit. het is niet handig en 99% van de gevallen hoef je er nieteens te zijn.
ik begin persoonlijk altijd direct bij de emvk solenoids, dan weet je wat er gebeurt en kun je terugwerken naar de oorzaak van een evt storing
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
- 
              
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
 
				




