Tankmeter geeft niks aan
- Tim Schoutrop
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

21-05-2010 21:49                #630266
        door Tim  Schoutrop

Tankmeter geeft niks aan is gemaakt door Tim  Schoutrop            

Het gaat hier om een 343 uit 1980. Ik heb net het klokkenpaneel eruit gehaald. Heb ook even gemeten met een multimeter bij de stekkers van de vlotter, op contact stond er ongeveer 10 Volt op een van de twee stekkers(wit) dacht ik, op de roze stond geen spanning. Toen ik een ohm meting deed kwam ik uit op ongeveer 50 ohm op een van de aansluitingen van de vlotter, tov van massa. De tank is nu bijna leeg (5  liter ongeveer ).
Heeft iemand waardes van de tankvlotter of waardes die ik kan meten aan het klokkenpaneel en/of stekkers die daar op zitten.
Jammergenoeg heb ik geen tweede klokkenpaneel om even te testen of het aan de vlotter of het tankmetertje zelf ligt.
:yesyes:
    Heeft iemand waardes van de tankvlotter of waardes die ik kan meten aan het klokkenpaneel en/of stekkers die daar op zitten.
Jammergenoeg heb ik geen tweede klokkenpaneel om even te testen of het aan de vlotter of het tankmetertje zelf ligt.
:yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

21-05-2010 21:58                #832674
        door Erick Janssen (GAST)

Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Tankmeter geeft niks aan            

Tim als je de draad wat aan de vlotter zit tegen massa houdt dan moet het meter vol uitslaan dan weet je in ieder geval of de meter het wel of niet doet.    
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

21-05-2010 22:27                #832679
        door 16673-dummy

Beantwoord door 16673-dummy in topic Tankmeter geeft niks aan            

Als de tank echt bijna leeg is moet het waarschuwingslampje ook branden. Doet die het wel? Deze is "los" van het metertje. Als deze het ook niet doet, zou ik het in het signaal van de vlotter zoeken.    
- V300 register
- Verbannen
- 

Minder
        Meer

25-05-2010 12:53                #833050
        door V300 register

Beantwoord door V300 register in topic Tankmeter geeft niks aan            

Hoi,ik heb ook eens gehad dat de tankmeter niets meer aangaf,bleek in het vlottertje zelf te zitten,drijvertje was gaan lekken en dus vol benzine gelopen en bleef dus onderin liggen en gaf zodoende "leeg"aan.Eruit gehaaldt en met een dotje lijm dicht gemaakt en werkt alweer lange goed. Groet Ronald.    
- V300 register
- Verbannen
- 

Minder
        Meer

02-06-2010 21:14                #834164
        door V300 register

yep bij de oude types is het tankmetertje nog met 2 signalen: 1 variabele weerstand naar massa, voor het wijzertje. En 1 met een harde switch (0 ohm) naar massa, voor het waarschuwingslampje.
Bij de BB gaat het waarschuwingslampje altijd al aan in stevige bochten naar rechts, als de tank nog een kwart vol zit.
Bij de latere types is er maar 1 signaal (de variabele weerstand) waaruit door een simpel logisch circuit in de tellerunit bepaald wordt of het reserve is. Deze knippert dan ook, maar continu met een vaste snelheid, zodra het reserve niveau stabiel bereikt is.
    Bij de BB gaat het waarschuwingslampje altijd al aan in stevige bochten naar rechts, als de tank nog een kwart vol zit.
Bij de latere types is er maar 1 signaal (de variabele weerstand) waaruit door een simpel logisch circuit in de tellerunit bepaald wordt of het reserve is. Deze knippert dan ook, maar continu met een vaste snelheid, zodra het reserve niveau stabiel bereikt is.
- Mark Smeets
- Moderator
- 

Minder
        Meer

02-06-2010 21:52                #834175
        door Mark Smeets

Beantwoord door Mark Smeets in topic Tankmeter geeft niks aan            

Nee niet waar! Zojuist reed ik ff plankgas in de 3 en ging het lampje al knipperen, maar daarna was het ook weer uit. 20 km eerder knipperde het lampje ook al even en ging daarna weer uit.
Maar deze tellerunit is sowieso raar, want hij knippert al bij het eerste streepje, normaal begint hij pas een hele poos later te knipperen (tenminste bij de andere 2 tellerunits die ik gewend ben). Allemaal MK3 (VDO) tellers.
    Maar deze tellerunit is sowieso raar, want hij knippert al bij het eerste streepje, normaal begint hij pas een hele poos later te knipperen (tenminste bij de andere 2 tellerunits die ik gewend ben). Allemaal MK3 (VDO) tellers.
- V300 register
- Verbannen
- 

Minder
        Meer

03-06-2010 10:07                #834209
        door V300 register

Dat knipperen vind ik behoorlijk irritant. Bij m'n injection blijft ie gewoon branden.
Als nu mijn gas bijna op is gaat dat lampje knipperen en icm de opschakelindicator lijkt m'n dash wel een kerstboom.
    Als nu mijn gas bijna op is gaat dat lampje knipperen en icm de opschakelindicator lijkt m'n dash wel een kerstboom.
        Moderators: Mark Smeets