Accu kapot

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2010 21:00 #630225 door V300 register
Accu kapot is gemaakt door V300 register
Soms begrijp je er niets van; de hele winter heeft de 360 (zonder choke) gestart alsof de kou 'm allemaal niet kon schelen. Vanochtend wilde ik starten, niets. Met startkabels naast de 850 opgestart, probleemloos. Toch voor de zekerheid met de multimeter even de laadstroom van de dynamo bij draaiende motor gecontroleerd, keurig netjes 13.8V. Gelukkig had ik nog een accu staan, gauw ingebouwd. Toch raar, zo'accu die van de ene op de andere dag kaduuk is........... Na een dagje aan de lader geeft de "oude" accu inderdaad maar 10.8V. Gevalletje gewoon kapot dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-05-2010 21:15 #828898 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Accu kapot
Ja dat kan inderdaad helaas zo maar gebeuren, als ??n cel kapot gaat (kortgesloten raakt) dan neemt de capaciteit van de accu in zijn geheel drastisch af.

Ook als een accu een keer te ver ontladen is geweest ( ik dacht zo uit mijn hoofd een onbelaste spanning van 10,5 V of lager) dan is de accu al op sterven na dood.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2010 21:23 #828899 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Accu kapot
Wat Wouter zegt heb ik ook gehad, altijd goed gedaan en dan ineens niks meer... Dit was een Volvo accu, maar dat zegt niks natuurlijk.

Ook de startmotor kan ver op zijn, had ik bij de 360 een keer. Dan trekt die veel stroom weg. Ging net paar keer rond, maar niet aanslaan. Nog een keer starten, niks meer. Nog een keer starten en aanslaan :D Wat ik wil zeggen, is dat hij met een extra auto aan de kabels dan zoveel stroom kan pakken, dat hij wel fatsoenlijk rond gaat.

Mja, als hij het nou met een andere accu goed doet... Prima toch.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2010 22:09 #828909 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Accu kapot
Klopt Frits, maar toch; de hele winter redelijk zwaar belast en dan opeens is het over, blijft verbazingwekkend........

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC