Winner 1.4 12 volt aansluiting/radio

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-04-2010 01:20 #630203 door V300 register
Winner 1.4 12 volt aansluiting/radio is gemaakt door V300 register
Hoi,

Binnenkort kom ik in bezit van een 340 Winner 1.4.
Ik heb begrepen dat er geen sigarettenaansteker (12 volt aansluiting) in zit.
Hoe moeilijk is het om deze achteraf in te bouwen?
Hoeveel voorbereiding is er voor de radio aanwezig? (en eventueel te gebruiken voor het bovenstaande)
Alvast bedankt voor de reacties.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-04-2010 12:45 #828331 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Winner 1.4 12 volt aansluiting/radio
Er zit in een winner een blokje. Ik zou dit blokje laten zitten en hier een verloopstekkertje op kopen.

Wil je dan toch gaan knippen en met kroonsteentjes werken, moet je eerst meten wat plus en min is (volgens mij is bruin min) en dan zul je zien dat er vier draden zijn in 2 verschillende kleuren. Deze moet je per kleur in 1 kroonsteenje duwen. Niet 2 draden loslaten!

Maar nogmaals ik zou zo,n verloopstekker kopen. Tevens als je er geen volvo radio in wil zetten moet je daarvoor een frontje kopen. Dit is te koop bij een goede audiozaak die heeft een boek en kan dit alles gewoon voor je bestellen. Zo heb ik dat ook gedaan.

Je zult de boxen en de draden zelf moeten leggen. Wel even oppassen welke box past, waarschijnlijk enkel volvo orgineel maar er valt wel iets op te verzinnen. Ik heb er met wat werk pioneer boxen ingezet.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
30-04-2010 12:46 #828332 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Winner 1.4 12 volt aansluiting/radio
Wiliam had laatste ook die stekker + frontje te koop staan geloof ik. Is nog genoeg aan te komen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-04-2010 21:12 #828372 door V300 register
sigarettenaansteker

Ok, bedankt voor de info, maar een radio is van later zorg, iets belangrijker vind ik een manier om m'n tom tom te voeden. Heeft de winner wel bekabeling en/of een aansluitpunt voor een 12-volt stopcontact en kan ik dit bij de sloop krijgen of ergens nieuw kopen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-04-2010 21:16 #828373 door V300 register
In principe kan je daarvoor een reeds bestaand constante + draad afsplitsen lijkt mij, maar ik weet niet precies hoe die stopcontacten werken

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2010 17:14 #834429 door V300 register
de aansluiting voor een sig.aansteker zat er bij mij in en was niet moeilijk aan te sluiten :) ge hebt de asbak in de middenconsole en dan links en rechts een zwart plaatje all? bij mij toch :p
de bedrading zit achter het rechterplaatje (kan zijn dat die ook naar onder zit geplooid dus moet je ff kijken door de bekleding beetje los te maken).
de draden met het wit beschermingskapje moet je in het midden van de sig.aansteker aansluiten de de andere (bruine draad) aan de buitenkant :).
het zwart plaatje kan je makkelijk losmaken door een fijne platte schroevendraaier tss de zijkant te steken en zo los te maken.
gaatje boren in het plaatje en zo groter maken zodat de sig.aansteker goed vast zit en dan trg vastzetten :)
zo simpel is het.

vergeet wel niet de zekering ff uit te nemen van de auto want anders zie je het af en toe eens knetteren :)
indien nodig zet ik er wel foto's op hoe je het moet losmaken enzo :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2010 17:18 #834430 door V300 register
en oja nog iets ivm de radio :) dat witte vierkantig blokje gewoon laten zitten, en dan de bedrading (van de stekker) die in de radio moet gewoon wat mannekes op aanmaken en er gewoon inpluggen :)
als ge wilt zal ik eens kijken welke draden waar moeten zitten :) heb da ook bij de mijne gedaan :) is een werkje van pakt 20 a 30 min is te zien hoe handig je bent anders 5 a 6 uur :p :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-10-2010 08:20 #850890 door V300 register
Het is helemaal gelukt. Met een aftermarket sigarettenaanstekker waarbij de plus en de min haaks op elkaar staan ( -| ) daar past de connector achter het linker paneeltje naast de asbak zo op. Met een dremel een gat in het plaatje gemaakt en met een beetje superlijm de plastic ring aan het plaatje gemaakt en hij zit als een huis.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-10-2010 19:54 #850931 door V300 register
Foto????

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC