Anti-nadiesel-klep
- V300 register
- Verbannen
- 

Watdefak is een anti-nadiesel-klep?
Fuel-cutoff misschien?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 

- V300 register
- Verbannen
- 

- V300 register
- Verbannen
- 

- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
- 

Jos360;134311 schreef : Die zit naast het reservoir voor bougievonkjes, tegen het kleppendeksel geschroefd.
:crazy2:
Dat is die elektrische klep aan de stationair sproeier, die wil wel eens kapot gaan / niet werken, dan blijft die dicht kan je de auto niet starten of die blijft open en kan een benzine motor "na dieselen".
- V300 register
- Verbannen
- 

Anyway, zal hem eens mailen. Fuel-cut-off is weer wat anders dacht ik, dat is toch een systeem dat (bij rpm>1800 & gas los) de brandstoftoevoer afsluit, en zou open moeten zijn bij stationair. Dat zal je dus niet redden bij na-dieselen.
Erick: Begrijp ik het nou goed dat er een klep aan de stationairsproeier zit, of bedoel je dat de stationairsproeier zelf stuk is (open blijft staan)? Dat laatste toch?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- 

Heeft verder niets te maken met dit topic hoor:D
- V300 register
- Verbannen
- 

Kijk, waar zo'n vraag naar een anti-nadiesel-klep al niet toe kan leiden.
 Kijk, waar zo'n vraag naar een anti-nadiesel-klep al niet toe kan leiden.Dat ding heb ik bij mijn vorige 340 ooit ook eens vervangen, draadbreuk op de aansluiting waardoor ie dicht bleef. Rijdt knap beroerd kan ik je vertellen

- V300 register
- Verbannen
- 

Fuel-cut-off lijkt me hetzelfde. Als je bij plots gas los een beetje (extra) mengsel nog nodig hebt om de motor niet af te laten slaan dan zou het eerder fuel-input of eigenlijk air-cut-off moeten heten, toch? Of zit ik er helemaal naast.
edit1: oftewel wat ik hier beschrijf is weer een ander systeempje dat ervoor zorgt dat je niet helemaal een te arm mengsel krijgt bij plots gas los?
edit2: jeetje, af en toe is het een echte hoofdbreker die carburateur. Geen idee of ik nu goed zit te beredeneren.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- 

fuel cutoff is idd ongeveer de omschrijving die Tjeerd geeft; fuel cutoff schakelt de stationairsproeier in de situatie rpm boven 1800 en gas los uit om net dat beetje brandstof te sparen tijdens het afremmen.