Claxon werkt niet.
- V300 register
- Verbannen
- 

Ik heb een probleem met de Claxon. Hij doet het als ik hem op de accu aansluit wel maar als ik hem gewoon weer aansluit op de normale manier dan geeft hij geen signaal. Ik zit zelf te denken dat ?t tussen het stuur en de claxon zit maar. heeft iemand een idee wat ?t anders nog kan zijn? want ik wil 'm graag door de keuring hebben.
Dus als een van jullie een idee heeft zou ik dat fijn vinden.
Groetjes Engelbert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- 

Ik heb me al een paar keer flink uitgesloofd om ergens een fout te vinden terwijl gewoon de zekering eruit lag.
Mijn record is een uur lang naar een storing zoeken waardoor de remlichten het niet deden, bleek het gewoon de zekering te zijn.
- V300 register
- Verbannen
- 

Even meten of er spanning voor de zekering is, kijken of de zekering goed is, kijken of er spanning bij het stuur is (waarschijnlijk niet dus) of misschien is je massa gecorrodeert oid.
Gewoon even de draadjes nalopen dus

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- 

hij zit op dezelfde zekering als the elektrische koelfan; (zekering 11, 8A) als je rechtsonder de radiateur die 2 draadjes lostrekt (bruin/wit en wit) en dmv een los draadje doorverbind kun je kijken of de fan nog wel werkt.
als je het kuststof kapje dat rond de choke knop en contactslot zit verwijderd (choke knop kun je losdraaien als je hem uitttrekt en het stangetje tegenhoud)
komen er van bovenop de stuurstang een rode en bruine draad; controleer of je een voeding hebt op de rode draad.
als je dat niet hebt, dan heb je waarschijnlijk precies hetzelfde probleem als ik; ik stond dat in de vrieskou op te lossen en heb dat toen opgegeven (ik gebruik de claxon nooit, laat de dumpvalve wel even horen als ik me aan iemand irriteer). als je de stekker met die rode draad lostrekt, en vervolgens een 2 aderig kabeltje naar de claxon aanlegt en op de claxon aansluit (letterlijk 5 minuten werk) maak je 1 van die draden aan die rode draad nabij de stuurkolom, de andere knoop je naar rechts van het contactslot. daar vind je een los bundeltje met een roze en geel/groene draad. dat is van de contactslotverlichting (je hebt een special, dus goede kans dat die al aangesloten is) die draad kun je gewoon gebruiken als de voeding; iig iets makkelijks om je door de apk te helpen, ik moet het ook nog zoals het hoort oplossen maar met dit weer is dat niet echt aanmoedigend...
- V300 register
- Verbannen
- 

dus ik moet toch kijken naar de bedrading. Bedankt alvast voor de tips allemaal. en Anjo die beschrijving is erg duidelijk dank je daar voor. Komt die form van defect vaker voor bij onze 300rds?
Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen. In de koude is het inderdaad even doorbijten. Soms zelfs langer omdat er ook wel is wat vaster zit als je verwacht. En zonder dak boven je hoofd of warme garage is 't toch even afzien.
- V300 register
- Verbannen
- 

EngelbertGAltink;130490 schreef : Nou is het zo dat ik gister al wat had willen reageren maar de verbinding was even ontzettend traag. Maar De zekeringen had ik al na gekeken want daar dacht ik als eerste aan toen ie ?t niet meer deed. maar die waren het niet.
dus ik moet toch kijken naar de bedrading. Bedankt alvast voor de tips allemaal. en Anjo die beschrijving is erg duidelijk dank je daar voor. Komt die form van defect vaker voor bij onze 300rds?
Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen. In de koude is het inderdaad even doorbijten. Soms zelfs langer omdat er ook wel is wat vaster zit als je verwacht. En zonder dak boven je hoofd of warme garage is 't toch even afzien.
Je zal mij niet horen klagen hoor dat het koud is:groovy:
In mijn verwarmde garage:lol: