Waar dient dit voor?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2009 17:11 #629748 door V300 register
Waar dient dit voor? is gemaakt door V300 register
Ik heb het niet, bij mij zit op deze plaats een eco meter. Is het iets soortgelijks?

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2009 17:15 #808179 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Waar dient dit voor?
Opschakelindicator. Als die goed werkt gaat het lampje branden op het ideale tijdstip (brandstofverbruik geloof ik) om op te schakelen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2009 18:35 #808183 door V300 register
Waar ze tegenwoordig dus trots op zijn in de autoweek; je auto is helemaal GROEN als je A3, Auris of Corsa zoiets heeft...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2009 19:05 #808186 door V300 register
Ok?, wel leuk opzich! Op marktplaats staat namelijk een tellerset aangeboden ( van dezelfde adverteerder die ook de smiths tellerset aanbiedt) en dit zit er dus in. Ik zou hem graag kopen wat mijn km teller werkt slecht in de 360 (dagteller km-teller, snelheidsmeter is ok?). Tevens functioneren enkele lampjes niet naar behoren. Nou was mijn plan om mijn toerenteller en buitentemperatuurmeter daarbij in te zetten. Dan kan ik nog kijken of ik mijn eco meter ook overhuis of dat ik de opschakelindicator er in laat zitten. Kom ik niet is de knoei met de benzinemeter? De tankinhoud van een 340 scheelt 17 liter met die van een 360 als ik me niet vergis....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2009 19:12 #808187 door V300 register

Sid340;126631 schreef : Ok?, wel leuk opzich! Op marktplaats staat namelijk een tellerset aangeboden ( van dezelfde adverteerder die ook de smiths tellerset aanbiedt) en dit zit er dus in. Ik zou hem graag kopen wat mijn km teller werkt slecht in de 360 (dagteller km-teller, snelheidsmeter is ok?). Tevens functioneren enkele lampjes niet naar behoren. Nou was mijn plan om mijn toerenteller en buitentemperatuurmeter daarbij in te zetten. Dan kan ik nog kijken of ik mijn eco meter ook overhuis of dat ik de opschakelindicator er in laat zitten. Kom ik niet is de knoei met de benzinemeter? De tankinhoud van een 340 scheelt 17 liter met die van een 360 als ik me niet vergis....

Tankmeter maakt niet uit. Die werkt gewoon normaal.
Voor de rest is alles wat ik gezien heb (alleen opschakelindicator heb ik nog nooit gezien) gewoon plug&play. Ecometer moet je alleen even een slangetje naar je vacuum trekken en bij buitentemp.meter moet je een sensor plaatsen.
Ik neem aan dat een schakelindicator gewoon direct werkt net als een toerenteller.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2009 20:18 #808189 door V300 register
Er hoort ook nog een soort microswitch bij die de opschakelindicator 'vertelt' dat de bak al in de hoogste versnelling staat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2009 20:55 #808191 door V300 register

Jos360;126632 schreef : Tankmeter maakt niet uit. Die werkt gewoon normaal.
Voor de rest is alles wat ik gezien heb (alleen opschakelindicator heb ik nog nooit gezien) gewoon plug&play. Ecometer moet je alleen even een slangetje naar je vacuum trekken en bij buitentemp.meter moet je een sensor plaatsen.
Ik neem aan dat een schakelindicator gewoon direct werkt net als een toerenteller.

Die eco meter en de buitentemperatuurmeter zitten in mijn huidige klokkenset en werken volledig...

O die microswitch... dat zal wel lastig worden dan. Nouja dan hou ik gewoon mijn eco meter....

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
25-11-2009 22:15 #808197 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Waar dient dit voor?
Zo'n opschakel indicator zat al in pap zijn passat (1973), volledig werkend en bij 50 al in de 5!

ok stiekem kwam de techniek wel uit een audi GTE, maar veel nieuwe was die niet

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2009 22:22 #808198 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Waar dient dit voor?

v0lv0freak;126642 schreef : Zo'n opschakel indicator zat al in pap zijn passat (1973), volledig werkend en bij 50 al in de 5!

ok stiekem kwam de techniek wel uit een audi GTE, maar veel nieuwe was die niet

oh, lees ik op het laatst dat het uit de audi komt... mijn audi heeft dat dus ook... totaal niet zuinige auto, maar goed...:zzz:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2009 22:35 #808202 door V300 register
De toerenbegrenzer is normaal toch de opschakelindicator? :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC