elektrisch schema b234f swap to 360

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-10-2009 21:25 #629564 door V300 register
elektrisch schema b234f swap to 360 is gemaakt door V300 register
momenteel ben ik bezig om mijn elektronica uit de 740 16v inzichtelijk te maken, is er een schema van voorhanden?
voor mezelf ben ik er nu achter wat essentiele componenten zijn voor het draaien van de motor..is het een goed idee om eens alle componenten te fotograveren en te benoemen hier? ik maak er dan voor mezelf een schema van en zal hem ook online zetten alsie klaar is!!..maar de benaming en functie is me van alle componenten afzonderlijk nog niet helemaal duidelijk.. is het wat om dat hier uit te zoeken met elkaar?

mijn doel is om uiteindelijk ook de 360 uit te pluizen en zo een beeld te krijgen wat her te gebruiken is en wat extra geplaatst moet worden..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2009 21:59 #801525 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic elektrisch schema b234f swap to 360
ga er maar vanuit dat je gewoon de volledige kabelboom moet gebruiken van de 740, iets wat ik persoonlijk ook zeker weten zou doen.

als je het echt mooi maakt dan zoek je een paar dingen op in de originele v300 zekeringenkast (dus echt 't nummertje en de kleur van de stekker erbij zetten);

- oliedruk controle lampje in dashboard
- accu bijlaad lampje in dashboard
- koelwatertemparatuur meter in dashboard
- toerenteller in dashboard
- voeding bij contact in start stand (aansturing startmotor solenoid)

dat is eigenlijk het enige wat je van de v300 over moet nemen, voor de rest alles van de 740 gebruiken.

schema maken is zowieso raadzaam voor jezelf, dat maakt storingen zoeken makkelijker. hier op 't forum is het opzich ook wel leuke info, ik zou voor de rest weinig tot geen moeite steken in wat je van de originele b200e injectie kan hergebruiken, dat levert vaak vanuit gemakzucht 2 verschillende kabelbomen naast elkaar op; over storingsgevoelige bedrading gesproken... als je de 740 bedrading compleet houdt dan is dat zowat een kwestie van plug en play (bovenstaande lijstje mee aansluiten voor verbinding naar v300, voeding en massa erbij en klaar!!)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-10-2009 22:02 #801662 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic elektrisch schema b234f swap to 360
LH2.4 240 kabelboom gebruiken! Absoluut geen 740/940 kabelboom gebruiken, veel te veel werk, veel te ingewikkeld en veel te tijdrovend.
240 heeft de motorkabelboom apart van de rest. Je hebt de kabelboom uit een 240 van na 1989 nodig met een benzine motor. Bij voorkeur 92/93 die hebben wat mooiere stekkers ed schijnt.
Hoef niet meer dan een euro of 50 te kosten.
Motorkabelboom van de 360 zit ook zo goed als los van de rest van de auto, maakt het wisselen nog makkelijker.

Met vadis en de informatie die er voor clubleden beschikbaar is kom je een heel eind.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-10-2009 10:19 #801706 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic elektrisch schema b234f swap to 360
oke anje ...ruben,
thanx voor de info!
ruben...goeie tip van je ook over gewoon een nieuwe kabelboom, maar ik heb inmiddels alle benodigde draaden en componenten los van de 740 en de motor draaid zonder auto inmiddels.
maar ik heb nog wel een aantal draaden uit de jettronic die zijn doorgeknipt.....ze zijn dus niet direct nodig voor het draaien van de motor blijkt!
maar ik zou wel graag willen weten waar ze voor dienen...is er dus ook een schema hiervan voorhanden bij een van jullie?
ik wil namelijk totale inzicht in de elektronica:) dat is ook een deel van de hobby he!!:wtf:

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2009 22:21 #801943 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic elektrisch schema b234f swap to 360
Als je me je e-mail adres (via PB) even stuurt heb ik de Volvo servicemanual van de B234F met o.a. het bedradingsschema van het LH 2.4 brandstofsysteem en het EZ116K ontstekingssysteem voor je.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC