Fuel cutt-off kast
- V300 register
- Verbannen
- 

In welke types werd dat ingebouwd:S.
Kan me voorstellen dat het modellen zijn met n electrische brandstofpomp en dus waarschijnlijk ook injectie.
In mijn 55 racer heb iets dergelijks moeten maken omdat we daar ook naar een electrische brandstofpomp zijn over gestapt.
Daar hebben we een systeem dat de brandstofpomp uitschakeld zo gauw de oliedruk wegvalt.Is onbedoeld n dubbele beveiliging.Als tydens het rijden de oliedruk weg zou vallen,schakeld de pomp dus ook uit.
Het enige nadeel is dat je bij het starten n bypass moet gebruiken omdat anders de pomp niet loopt.
Ik neem aan dat de Volvo kast schakelt via de ontsteking hetgeen n stuk praktischer is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
- 

www.volvo300club.nl/berichten.php?conten...keling&menu=volvo300
vanaf 1985 kregen alle 1.4 en 2.0 versies dit systeem:
'De 1.4 en 2.0 liter motoren zijn nu voorzien van een automatische afsluiter die, afhankelijk van het toerental, de brandstoftoevoer afsluit zodra het gaspedaal wordt losgelaten. Dit levert een kleine maar merkbare vermindering van het brandstofgebruik op.'
(laatste punt onder het jaar 1985
 )
 )    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- 

v0lv0freak;118584 schreef : vanaf 1985 kregen alle 1.4 en 2.0 versies dit systeem
dat is per definitie al onjuist, niet alle versies zijn uitgerust met dit systeem..
hoe hij bij de 360 werkt weet ik niet, hij kan toegepast worden op een b200k, of hij ook toegepast kan worden op een b200e durf ik niet te zeggen.
bij de b14 zit er een zwarte draad in dezelfde bundel als van de stationairsproeier; deze zit aangesloten op een contactje dat massa maakt zodra er geen gas gegeven wordt.
daarnaast komt er vanuit de renix een draad naar het fuel cutoff kastje dat voeding heeft zodra het toerental boven de 1800 komt (bij de b14)
deze 2 signalen zijn de voorwaarden waarop het fuel-cutoff kastje de voeding voor de stationairsproeier zal afsluiten. simpel gezegd, als het gas los is en je toerental boven de 1800 toeren.
- V300 register
- Verbannen
- 

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- 

een nogal uitgebreide beveiliging heb ik geconstrueerd op de 340 turbo maar je zou het nog ietsje simpeler kunnen doen als wat ik gedaan heb:
de voeding voor de renix en brandstofpomp schakel je met een relais; als de oliedruk wegvalt komt er via het circuit van het oliedruklampje een signaal wat het relais van de ontsteking schakelt en waardoor de motor direct uitvalt; ditzelfde signaal zorgt ervoor dat het andere relais van de brandstofpomp schakelt zodat de brandstoftoevoer stopt.
n?g simpeler is om ipv dat relais een doodnormale schakelaar te monteren; maar dan moet je wel steeds zelf in de gaten houden of je beveiliging aanstaat:).
kan wel, was in de war met een mercedes om906la turbodiezel:D; deze beveiliging is zelfs optimaal omdat hij pas een vonk + brandstof gaat geven op het moment dat er olie in het blok rondgepompt wordt.
- Mark Smeets
- Moderator
- 

AvdAkker;118588 schreef : dat is per definitie al onjuist, niet alle versies zijn uitgerust met dit systeem..
Dan is onze eigen site dus fout.

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- 

dat bedoelde ik ook:Dv0lv0freak;118594 schreef : Dan is onze eigen site dus fout.
- V300 register
- Verbannen
- 

- V300 register
- Verbannen
- 

Die schakeling met de contact schakelaar zit er uiteraard ook in.
Proefondervindelijk kan ik je nog wel zeggen dat de motor heel snel stil valt als de brandstofpomp uitschakeld.En de vlotterkamer is dan echt nog niet leeg hoor.