Startprobleem (volgens mij wel bekend)
- V300 register
- Verbannen
-
Ik had een paar maanden geleden een startprobleem: na omdraaien sleutel deed de auto niks, alleen een 'tikje' vanonder het stuur, maar verder niks. Binnenverlichting/ lampen werken wel. Accu is 100% (nagemeten).
Heb de auto laten repareren, maar na twee weken weer hetzelfde. Weer, bij een andere garage laten repareren en nu al de volgende dag weer het zelfde.
Is dit het bekende probleem met de aansluiting/ bekabeling bij de zekeringkast en hoe kan ik dit zsm, het liefst zelf, oplossen? Sta nu in Nijmegen op een betaalde parkeerplek, wordt anders een beetje duur :woei:
Er zit overigens al een nieuwe startmotor in.
Zie jullie tips graag tegemoet!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
als dat een keer los geweest is, komt het wel eens voor dat je beter af bent als je het connectortje even vernieuwd.
als de startmotor ook daadwerkelijk klik zegt dan zit het probleem niet in de aansturing en zal er gewoon 12v op de blauw/gele draad staan, dan zit het probleem in de elektrische aansturing van de startmotor, de dikke rode draad en een goede/deugdelijke massa op de motor.
accupolen schoonmaken wil ook helpen.
de startmotor is dus al vervangen, heb je ook al een andere accu geprobeerd?
- V300 register
- Verbannen
-
Nu is het heel vreemd, maar toen ik een keer onder het dashboardkastje sloeg, sloeg de auto wel aan. Maar dat werkt nu helaas niet meer.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
BenBen;107046 schreef : Nu is het heel vreemd, maar toen ik een keer onder het dashboardkastje sloeg, sloeg de auto wel aan. Maar dat werkt nu helaas niet meer.
aan de onderzijde van het dashboard zit de kabelboom vastgetyript!
de kabelboom gaat hiervandaan naar de zekeringenkast. haal de zwarte afdekplaat aan deze zijde onder het dashboard los, haal de witte, bruine en zwarte stekker uit de zekeringenkast en controleer de bedrading uitvoerig op bruine/zwarte plekken. kijk ook naar de onderzijde van de zekeringenkast of er toevallig brandsporen aanwezig zijn.
zit het enkel in de stekker, connector vernieuwen (kun je mij even voor pben ik heb ze liggen) zie je brandsporen in/aan de zekeringenkast> zekeringenkast vernieuwen!!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
In ieder geval bedankt maar weer!
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
stekkers nakijken op brandsporen is alsnog bijzonder aan te raden! let wel als bepaalde stekkers sluiting/slecht contact/vonken maken bij de zekeringenkast vergroot dat de kans op brandgevaar aanzienlijk!