elektrisch schema gezocht
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-02-2009 23:54 #628508
door V300 register
elektrisch schema gezocht is gemaakt door V300 register
Ik ben net in het bezit van een Volvo 340D.
Het beestje stond 5 maand in een wei, maar startte toch van de eerste tik!
Mijn controlelampjes van handrem, olie, accu en voorgloeien werken helaas niet in de contactstand. Heeft iemand een elektrisch schema van de wagen?
Hij is van 1988.
Met dank.
Philip.
Het beestje stond 5 maand in een wei, maar startte toch van de eerste tik!
Mijn controlelampjes van handrem, olie, accu en voorgloeien werken helaas niet in de contactstand. Heeft iemand een elektrisch schema van de wagen?
Hij is van 1988.
Met dank.
Philip.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2009 00:00 #754137
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic elektrisch schema gezocht
Hoi Philip,
een groot aantal lampjes/items wat niet werkt zegt in mijn ervaring als een stekker-probleem. een stemmetje in m'n achterhoofd kan melden dat er een bijzonder grote kans is dat 1 van de 2 grote platte stekkers achterop de klokkenwinkel half los liggen. je komt hier bij door boven de pedalbox het zwarte karton stuk los te halen, en vervolgens omhoog te loeren naar de klokkenwinkel. er hangt dan wel nog een bundeltje in het zicht maar met een zaklampje erbij is het prima te inspecteren.
specifieke elektrische schema's zijn te vinden in de vraagbaak, of in ons uitgebreide ledenmenu. dit laatste is enkel toegankelijk voor clubleden, en clublid worden is voor de eigenaar van een 340 Diesel helemaal leuk. er schijnt nog maar een handjevol 340 diesels in nl bekend te zijn.
een groot aantal lampjes/items wat niet werkt zegt in mijn ervaring als een stekker-probleem. een stemmetje in m'n achterhoofd kan melden dat er een bijzonder grote kans is dat 1 van de 2 grote platte stekkers achterop de klokkenwinkel half los liggen. je komt hier bij door boven de pedalbox het zwarte karton stuk los te halen, en vervolgens omhoog te loeren naar de klokkenwinkel. er hangt dan wel nog een bundeltje in het zicht maar met een zaklampje erbij is het prima te inspecteren.
specifieke elektrische schema's zijn te vinden in de vraagbaak, of in ons uitgebreide ledenmenu. dit laatste is enkel toegankelijk voor clubleden, en clublid worden is voor de eigenaar van een 340 Diesel helemaal leuk. er schijnt nog maar een handjevol 340 diesels in nl bekend te zijn.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2009 14:02 #754184
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic elektrisch schema gezocht
Is dat die rode diesel? Zag er leuk uit!
Erg zuinig op zijn, er zijn er bijna geen meer van.
Erg zuinig op zijn, er zijn er bijna geen meer van.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-02-2009 14:24 #754186
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic elektrisch schema gezocht
nee, heb nog geen foto's gepost op het forum.
Ik zal straks eens foto's maken van de volvo.
Ik zal straks eens foto's maken van de volvo.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-02-2009 09:16 #754387
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-02-2009 17:51 #754775
door V300 register
zo te zien heb je nog wel een redelijk aantal 'details' op te lossen voor die weer ?cht tiptop is.
maar; het ziet er uit als een goede basis!
Verkoopwaarde in nederland moet je jezelf niet al teveel van voorstellen trouwens. een ?cht mooie diesel blijkt al niet te verkopen op een paar dagen tijd...
maar; het ziet er uit als een goede basis!
Verkoopwaarde in nederland moet je jezelf niet al teveel van voorstellen trouwens. een ?cht mooie diesel blijkt al niet te verkopen op een paar dagen tijd...
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2009 18:33 #754798
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic elektrisch schema gezocht
als ik zo naar die derde foto kijk, denk ik ook dat je even kritisch moet kijken bij de radio stekker aansluitingen mocht het probleem met je controlelampjes nog niet opgelost zijn.
de 2 groene draden moeten met elkaar in verbinding staan
de 2 rood/zwarte draden moeten in verbinding staan
en de 2 bruine draden moeten in verbinding staan
de radiovoeding 30+ 15+ en massa worden hier parralel van afgetapt, maar als een van deze draden onderbroken is, werkt de klokkenwinkel niet helemaal juist meer..
de 2 groene draden moeten met elkaar in verbinding staan
de 2 rood/zwarte draden moeten in verbinding staan
en de 2 bruine draden moeten in verbinding staan
de radiovoeding 30+ 15+ en massa worden hier parralel van afgetapt, maar als een van deze draden onderbroken is, werkt de klokkenwinkel niet helemaal juist meer..
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2009 19:23 #754818
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic elektrisch schema gezocht
De verkoopwaarde van een dergelijke wagen moet je niet verwarren met de taxatiewaarde. Ik zeg => opknappen dat ding en taxeren!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-02-2009 12:47 #754958
door V300 register
dat is ook weer zo!
al zou ik als taxateur geen flauw idee hebben wat je op zo'n weinig voorkomende wagen voor 'multiplier' vermenigvuldigingsfactor moet plakken...
volvofiel;88834 schreef : De verkoopwaarde van een dergelijke wagen moet je niet verwarren met de taxatiewaarde. Ik zeg => opknappen dat ding en taxeren!
dat is ook weer zo!
al zou ik als taxateur geen flauw idee hebben wat je op zo'n weinig voorkomende wagen voor 'multiplier' vermenigvuldigingsfactor moet plakken...
Moderators: Mark Smeets