360- lipje rechts van pook
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-01-2009 20:48 #747439
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360- lipje rechts van pook
Volgens mij, een laag toerental rijder, heb ik in mijn leven maar ??n maal dit lampje op zien lichten bij optrekken.
Net zo iets als stoelverwarming. Van de week had voor de eerste keer last van dat ding. Ik dacht, heb ik een natte kont of zo?
Net zo iets als stoelverwarming. Van de week had voor de eerste keer last van dat ding. Ik dacht, heb ik een natte kont of zo?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2009 21:20 #747444
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360- lipje rechts van pook
in principe moet je de opschakelindicator niet verwarren met een shiftlight, een shiftlight geeft het ideale tijdstip om te schakelen, n?t na de maximum vermogen piek, en is dus aardig hoogtoerig (laten we bij een 300 zeggen 6000 toeren bijv..) een opschakelindicator geeft de indicatie veel eerder, bij iets van 3000 toeren ofzo (geen idee eerlijk gezegd) en is bedoeld voor een vlotte acceleratie, om de motor zo optimaal mogelijk te laten presteren (met oog op brandstofverbruik, koppel e.d.)
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
09-01-2009 22:33 #747456
door Mark Smeets
Overigens vind ik het maar een waardeloos ding, die ecometer..de meeste tijd staat hij toch voluit, ook bij normaal optrekken..:hmmz:
Maar ik heb wel al gezien dat er verschil is tussen mijn 360 en die van pap.. bij pap valt de ecometer veel verder terug en slaat hij ook minder ver uit bij ongeveer hetzelfde rijgedrag..
Volgens mij heeft mijn auto eens een grote beurt nodig :+
Beantwoord door Mark Smeets in topic 360- lipje rechts van pook
Dat wou ik net vragen, want ik heb dus een eco meter en geen opschakelindicator..?Bodejodel;83557 schreef : Als je een econometer hebt vervalt die opschakelindicator geloof ik ook... Die zit toch op hetzelfde plekkie?
Overigens vind ik het maar een waardeloos ding, die ecometer..de meeste tijd staat hij toch voluit, ook bij normaal optrekken..:hmmz:
Maar ik heb wel al gezien dat er verschil is tussen mijn 360 en die van pap.. bij pap valt de ecometer veel verder terug en slaat hij ook minder ver uit bij ongeveer hetzelfde rijgedrag..
Volgens mij heeft mijn auto eens een grote beurt nodig :+
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2009 22:37 #747457
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360- lipje rechts van pook
klinkt als... lekkende vacuumslangetjes:+
idd, economymeter OF opschakelindicator OF blindplaatje, zelfde als schietschijf OF klok OF toerenteller
idd, economymeter OF opschakelindicator OF blindplaatje, zelfde als schietschijf OF klok OF toerenteller
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-01-2009 22:50 #747459
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360- lipje rechts van pook
Op zich werkt die opschakelindicator best wel slim: ook als je bijvoorbeeld langere tijd in een versnelling hangt die te laag is naar zijn zin, begint hij ook te branden. Nu moet ik Frans ook wel gelijk geven: in een GLS krijg je dat lampje eigenlijk nooit aan omdat je automatisch zelf al schakelt voor je op de 3.000 toeren zit
Moderators: Mark Smeets